بودجه بخش فرهنگ بسیار ضعیف است/ مجلس از هیچ کمکی به کانون های فرهنگی و هنری دریغ نمی کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه بخش فرهنگ گفت: مجلس از هیچ کمکی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دریغ نمی کند.

مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را فراموش نکنید، گفت: کانون های فرهنگی و هنری در مجموع فعالیت قابل قبولی داشته اند. درست است که در برخی مساجد ضعیف عمل شده است اما در اکثریت مساجد که این کانون ها فعالیت می کنند، فعالیت شان رضایت بخش بوده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مساجد ما روحانیون و امام جماعت جایگاه مهمی دارند، برخی از آقایان روحانیون و امامان جماعت از نظر شناخت مردم و جامعه شناسی توانسته اند به خوبی عمل کنند.

 

وی بیان کرد: جایگاه مسجد ویژه است؛ در مساجد علاوه بر انجام امور دینی، امکان اصلاحات فرهنگ و بینشی با تبیین به راحتی وجود پیدا می کند و باید از این قابلیت خوبی که به نام کانون های مساجد برای این اصلاحات وجود دارد، استفاده شود. کانون ها برای این ایجاد شدند که از مجموعه قابلیت هایی که جذابیت به لحاظ فرهنگی و هنری دارد برای جذب جوانان و تبیین حقایق استفاده شود.

 

میرسلیم با بیان اینکه مجلس از هیچ کمکی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد دریغ نمی کند، گفت: متاسفانه بودجه های فرهنگی بسیار ضعیف است و باید خود مردم هم کمک کنند چرا که فرهنگ متعلق به مردم هم است و آنها باید کمک کنند که با کمک های مردمی و دولتی بتوانیم بنیه مالی این کانون ها را تقویت کنیم.

 

 

کد خبر 1223604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha