زنگ حقوق در مدارس به افزایش دانش حقوقی دانش آموزان و کاهش جرائم کمک می کند

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به جامعه هدف در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان؛ مسلم کاربخش در مراسم نواختن «زنگ حقوق» در مدرسه شهید صدوقی شهرستان راور گفت: طرح «زنگ حقوق در مدارس» با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیاء و مربیان در حال پیگیری و اجرا است.

 


رئیس دادگستری شهرستان راور با اشاره به اینکه طرح زنگ حقوق در مدرسه راهی برای افزایش دانش حقوقی است، تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی از سنین پایین باعث نهادینه شدن این آموزش در اذهان دانش آموزان شده تا در بزرگسالی، نتایج آن در اجرای بهتر قوانین دیده شود لذا طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به جامعه هدف این طرح در حال اجرا است.

 


رئیس دادگستری در پایان عنوان کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسایل حقوقی، باعث افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ورود پرونده‌های متعدد به دادگستری می شود.

 


مجتبی استوارزاده، دادستان عمومی و انقلاب راور نیز بیان کرد: طرح زنگ حقوق در مدارس، یکی از بهترین اقداماتی است که می تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن ها با موضوعات حقوقی، نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

 


وی گفت: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی ایفا کند و آموزش و آشنایی دانش آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه های پیشگیری از جرایم را بسیار تاثیرگذار است.

 

استوارزاده در پایان تصریح کرد: طرح زنگ حقوق در مدارس در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیا و مربیان، در فروردین ماه سال ۱۳۹۸؛ تدوین و بهمن ماه ۱۴۰۰؛ در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تصویب شد و برای اولین بار در کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱؛ در مدارس شهرستان راور نواخته و به اجرا در آمد.

کد خبر 1223657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha