جایزه جهانی صلح و دوستی به جشنواره بین‌المللی فارابی افزوده شد

عباس‌زاده با شرح قالب‌ها و کیفیت شرکت در چهاردهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی، گفت: جایزه جهانی صلح و دوستی در محورهای استمرار صلح جهانی و جنگ‌ستیزی، گفت و گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، گفت و گوی ادیان و تقریب مذاهب اسلامی به این جشنواره اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری فراخوان آثار چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی صبح امروز (دوشنبه، 25 مهر ماه) در موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، «مهدی عباس زاده» در این نشست با بیان اینکه جشنواره بین المللی فارابی مسیر تحول و ارتقا را طی می کند، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش داخلی و خارجی و 15 گروه علمی همچون اخلاق، ادیان و عرفان، حقوق، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم سیاسی و روابط بین الملل، علوم قرآنی، فقه اصول، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، مطالعات هنر و زیبایی شناسی و مطالعات میان رشته ای برگزار می شود.

 

دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی درباره قالب های ثبت اثر در این جشنواره بیان کرد: کتاب پژوهشی با توان ارایه نظریه جدید، گزارش پایان یافته‌یِ پژوهش (طرح پژوهشی) رساله دکتری یا سطح 4 حوزوی و پایان نامه ارشد یا سطح 3 حوزوی (باید چاپ شده باشد)، قالب های ثبت اثر در این جشنواره هستند.

 

افزوده شدن مقاله پژوهشی به بخش داخلی

 

وی با اشاره به مصوبات شورای سیاستگذاری این جشنواره برای دوره چهاردهم، تصریح کرد: در دوره چهاردهم قالب مقاله پژوهشی با شرط چاپ در نشریات معتبر و مورد تایید نیز به بخش داخلی اضافه شده است.

 

عباس زاده با اشاره به بخش ویژه جشنواره بین المللی فارابی، افزود: شخصیت های پیشتاز در رشته های علوم انسانی که از دنیا رفته اند، شخصیت های پیشگام و فعال این حوزه که در قید حیات هستند، ترجمه برتر، انجمن علمی برتر و نشریه برتر در بخش ویژه انتخاب و تقدیر می شوند.

 

تحولات بخش ویژه جشنواره

 

وی درباره قالب های اضافه شده به بخش ویژه جشنواره فارابی ابراز کرد: ترجمه معکوس پژوهش ها از فارسی به دیگر زبان ها، انجمن برتر علمی، نشریه برتر حوزوی و قطب علمی برتر قالب هایی هستند که به بخش ویژه جشنواره در دوره چهاردهم افزوده شده اند.

 

عباس زاده درباره شرط زمانی امکان شرکت در چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی، گفت: آثار تولید شده از سال 98 تا پایان 1400 در بازه زمانی 27 شهریور تا 10 آبان امکان ثبت در جشنواره را دارد.

 

وی با بیان اینکه آثار با دو عنوان حقیقی و حقوقی امکان ثبت دارد، گفت: بخش خارجی ویژه پژوهشگران علوم انسانی با تابعیت غیرایرانی و در سه قلمرو ایران شناسی، اسلام شناسی و علم دینی برگزار می شود.

 

دبیر علمی جشنواره بین المللی فارابی با بیان اینکه امسال بخش قالب تحقیق برتر به بخش بین المللی اضافه شده است، تاکید کرد: روش مندی بینا رشته ای، نقد دیدگاه ها و مکاتب و برخورداری از نوآوری در ارزیابی این قالب اعمال می شود.

 

وی از افزوده شدن جایزه صلح و دوستی به بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره فارابی خبر داد و بیان کرد: این جایزه به آثاری که در چهار محور استمرار صلح جهانی و جنگ ستیزی، گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها، گفت و گوی ادیان و تقریب بین مذاهب اسلامی تولید شده باشد، تعلق می گیرد.

 

عباس زاده درباره شرط زمانی شرکت آثار خارجی در جشنواره بین المللی فارابی، اضافه کرد: آثار تولیدشده از مارس 2019 تا پایان مارس 2022 می توانند در این بخش شرکت کنند.

 

وی درباره ملاحظات جشنواره بین المللی فارابی در دوره چهاردهم خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته صرفا دریافت کننده آثار بودیم اما امسال از طریق رایزنی با دانشگاه ها، اساتید و پژوهشگاه ها از آنها برای شرکت در جشنواره دعوت کرده ایم تا فرصت حضور و عرضه آثار بیشتر فراهم شود.

کد خبر 1224293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha