زمینه سرمایه گذازی ۵۰ هزار میلیارد تومان در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق فراهم است

حمیدیان گفت: برنامه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای سرمایه گذاری در شرکت سنگ آهن بافق درنظر گرفته شده است.

به گزارس خبرگزاری شبستان از یزد، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: آهن اسفنجی و توسعه خط های کنسانتره، حوزه زیر ساختی تصفیه و انتقال فاضلاب شهری و تامین برق برخی از طرح های جوارمعدنی است.

 

وی اضافه کرد:اولویت اصلی شرکت سنگ آهن مرکزی احداث کارخانه آهن اسفنجی با اشتغال ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است که کلنگ ساخت آن در سفر هیات دولت به یزد از سوی حجت‌الله عبدالملکی وزیر وقت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به زمین زده شد.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه اکتشافات، باطله برداری و بهره برداری از معادن موجود و معادن در دست توسعه از مهمترین برنامه های  این شرکت است.

این فعال معدنی به موضوع تامین مالی برای پروژه ها اشاره و ابرازامیدواری کرد: از سود سهامدار، انتشار اوراق در بورس، منابع  بانکی و مشارکت با سرمایه گذاران تخصصی صنعت فولاد بتوانیم این  سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی  را در شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی انجام دهیم.

 

حمیدیان با بیان اینکه  سرمایه گذاری سه ساله است و اولین مرحله از این سرمایه گذاری ها ظرف چند ماه آینده انجام می شود خاطرنشان کرد: هم اینک مراحل قانونی آن طی می شود و سهامداران همه ظرفیت ها، تائیدیه ها و ضمانت های خود را ارائه کرده اند و از مراجع تامین مالی در حال عملیاتی کردن آن هستیم.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق احداث کارخانه آهن اسفنجی را اولین اولویت شرکت یاد کرد و با بیان اینکه مناقصه مربوطه برگزارشده  در حال ارزیابی توان تخصصی پیمانکار هستیم افزود: سرمایه گذاری این طرح ۲۰۰ میلیون یورو( ۶ هزار میلیارد تومان) که ترکیبی از ارزی و ریالی است و فراینده تکمیل این پروژه سه سال زمان خواهد برد.

 

حمیدیان خاطرنشان کرد: این کارخانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد ولی مهم ترین فایده ای که در کنار اشتغال برای شرکت سنگ آهن مرکزی دارد ایجاد ارزش افزوده و همچنین بازدهی و استفاده از نیروی انسانی را بالا می برد.

کد خبر 1224424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha