تبیین مبانی دفاع مقدس، تبیین و ترویج منطق و نظریه مقاومت یکی از تکالیف ما در خانواده روایت فتح است

نادری با اشاره به تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری گفت: تبیین مبانی دفاع مقدس، تبیین و ترویج منطق و نظریه مقاومت یکی از تکالیف ما در خانواده روایت فتح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نادری رییس بنیاد روایت فتح در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مجموعه روایت فتح میراث ماندگار سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است.

 

وی افزود: یکی از تکالیف ما در خانواده روایت فتح تبیین مبانی دفاع مقدس، تبیین و ترویج منطق و نظریه مقاومت و دفاع مقدس است.

 

نادری بیان کرد: ما به صورت دو سالانه سه جشنواره تئاتر مقاومت، فیلم مقاومت و جشنواره جهانی هنر مقاومت برگزار می کنیم.

 

وی ادامه داد: امسال در مراسم اربعین سیدالشهدا گروه های فعال و توانمند ما به مراسم پیاده روی اربعین اعرام داشتند و اجرای برنامه با موضوعات آیینی را دنبال کردیم.

 

رییس بنیاد روایت فتح گفت: واقعا در استان ها و شهرستان ها استعدادهای فراوانی وجود دارد که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

 

وی گفت: یکی از ویژگی های این جشنواره فراتهران بودن آن است که به جهت استقبال در استان یزد نخستین استان میزبان تئاتر را شاهد بودیم و در فارس و خراسان رضوی نیز میزبان این جشنواره های خواهیم بود.

 

نادری بیان کرد: این جشنواره چند ویژگی در خود جای داده که که ظهور استعداها از طریق رسانه، توان ایجاد انگیزش و ظرفیت های مختلف از جمله این ویژگی ها است.

 

وی ادامه داد: این جشنواره علاوه بر اینکه باید حامی جریان تئاتر مقاومت باشد، موتور پیشرانی هم هست که در این عرصه زمینه توسعه این هنر بسیار مهم را فراهم می‌کند.

 

نادری گفت: مجموعه روایت فتح در سیاست‌های کلی خود تولید آثار فاخر و حرفه‌ای را قرار داده و وظیفه کادرسازی و تربیت هنرمند انقلابی در ساختار و بدنه حاکمیت با مجموعه وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد در استان‌ها است.

 

وی افزود: ما در هیچ استانی نماینده‌ای نداریم ولی وجود کنگره های شریف شهدا که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرصت بسیار خوب فرهنگی است که به واسطه آن بنا داریم در 5 سال آینده برای هر استان یک فیلم سینمایی تولید کنیم.

 

نادری گفت: آمادگی لازم از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح وجود دارد که با توجه به این جشنواره، هماهنگی‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه ساخت یک اثر سینمایی ویژه استان یزد هم انجام شود و سال آینده این اثر هم به مرحله تولید وارد شود.

کد خبر 1225058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha