قطار « پیک امید و زندگی« در روستاهای تیران و کرون

کاروان فرهنگی و اجتماعی پیک امید و زندگی برای آموزش و توانمندسازی مردم روستایی عازم این مناطق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سوت قطار بچه های مسجد و جوانان در تیران و کرون به صدا درآمد و هر روستا یکی از ایستگاه های این کاروان فرهنگی شده که هر هفته با حجمی از برنامه های فرهنگی عازم یک آبادی می شوند.

 

«پیک و امید و زندگی« نام این کاروان فرهنگی است که در دوران پیش از کرونا مسیر روستایی را در تیران و کرون را طی کرده و با ارائه برنامه های جذاب فرهنگی، هنری، آموزشی و اجتماعی فرصتی شده تا علاوه بر ارائه خدمات، مردم این مناطق از مفاهیم آموزشی در حوزه های اجتماعی نیز بهره مند شوند.

امسال هم با کاهش محدودیت های کرونایی باز جوانان همت کردند و لوکوموتیو را روشن و پیشتاز صحنه خدمت به مردم شدند و این روزها حاصل تلاش این گروه فرهنگی را در بین مردم روستایی می بینیم.

 

برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای نمایش، ارائه خدمات مشاوره، آموزش خانواده ها، اهدا هدیه های فرهنگی و برپایی کتابخانه از جمله خدمات این کاروان بوده که در هر هفته به روستاها می روند.

بررسی میدانی و پژوهش رفتاری پشتوانه ای برای این طرح شده تا متناسب با نیاز هر روستا خدمات متفاوت ارائه شود و همین اتفاق توانسته وجه متمایز اتفاقات فرهنگی گذشته دیگر سازمان ها با کاروان پیک امید و زندگی باشد.

 

کانون امام حسن مجتبی تیران، موسسه فرهنگی دیار نور نجف آباد، کانون نسل جوان فردا در این طرح همگام و هم قدم هستند که البته دستگاه های اداری و دهیاری ها از آنان حمایت می کنند.

ارائه برنامه برای کودکان، نوجوانان، جوانان خانواده ها

قطار امید و زندگی وقتی به یک روستا می رسد همه از خدمات آن بهره مند می شوند در حالی که در برخی از طرح های فرهنگی تنها مخصوص یک گروه سنی بوده اما در این برنامه کلیه گروه های سنی بهره مند می شوند.

 

خانواده ها در یک محیط آموزشی پیرامون مفاهیم رفتاری و دغدغه های اجتماعی آموزش می بینند و فرزندان آنان در محیط دیگر مسابقه و کلاس آموزش اجتماعی و فرهنگی دارند.

فعالیت های هنری و فرهنگی جانبی این طرح جذابیت خاصی را برای اهالی روستایی ایجاد کرده و البته مردم شهرهای شهرستان هم متقاضی این برنامه بوده اند.

 

پیک امید و زندگی تجلی مشارکت همگانی

پیک امید و زندگی دارای شاخصه های خاص بود که در بخشهای قبلی این گزارش به آن پرداختیم اما آنچه تجلی طرح را رقم زده، مشارکت بین بخشی و همبستگی جوانان و نوجوانان برای ارائه خدمات متفاوت و اثر بخش است.

 

مجری طرح از نیت آسمانی و دلسوزی گفت که جوانان همراه این جریان شده اند.

اعضای تیم فرهنگی از خستگی ناپذیری و همکاری خوبی که با وجود برخی از ناملایمتی های وجود دارد می گویند و همه این ها سرمایه ای ارزشمند است.

کد خبر 1225366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha