امنیت پایدار جامعه از دامن خانواده ها شکل می گیرد

کارشناس اجتماعی لرستان با بیان اینکه خانواده ها را رکن مهم جامعه خواند و گفت: امنیت پایدار هر جامعه ای در دامان خانواده ها شکل می گیرد.

« علیرضا رمضانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: خانواده مهم ترین رکن هر جامعه ای است.

 

وی با بیان اینکه  خانواده پايه بنيادين اجتماع و سلول سازنده زندگي انسان، افزود:  کانون خانواده خشت بناي جامعه و کانون اصلي حفظ سنت ها، هنجارها و ارزش هاي اجتماعي است.

 

رمضانی، با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت و پرورش  فرزندان، افزود: خانواده شالوده استوار پیوندهای اجتماعی است.

 

وی افزود: والدین آگاه و توانمند با بالا بردن اطلاعات خود در جهت تربیت صحیح فرزندان خود می کوشند و آنان را برای زندگی اجتماعی آماده می کنند.

 

این کارشناس، با بیان اینکه والدین باید همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظارت خانواده بر روي فرزندان مهمترين عامل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است. 

 

وی تصريح کرد:  توجه خانواده ها به تربیت صحیح فرزندان و نظارت خانواده ها بر رفتار و اعمال فرزندان موجب می شود فرزندان آگاه و سالم  تربیت شوند و این خود گامی در جهت ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

 

رمضانی اظهارکرد: افرادی که نسبت به مباني اعتقادي و ارزشي توجه بيشتري داشته باشد در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نیز موثر خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه والدين بايد توجه داشته باشند كه هر دوره از رشد فرزندشان تربيت خاصي را طلب مي كند، بیان کرد: تربيت صحيح باعث پيشگيري از ابتلا جوانان به انحرافات اجتماعي و رفتاري همچون ابتلا به مواد مخدر مي شود.

 

رمضانی اظهار کرد: تصور والدين هنگام ابتلا فرزندشان به مواد مخدر اين است كه جامعه بايد در پيشگيري جوانان نقش بيشتري ايفا كند ولي در پيشگيري همه افراد و نهادها مسئول هستند .

 

این کارشناس اظهار کرد: خانواده بايد فرزندان خود را با ارزش هاي معنوي و اخلاق پسنديده و اعتلاي فرهنگي صحيح، هدايت نمايد.

 

کد خبر 1225957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha