تقویت صنایع خلاق فرهنگی استان یزد نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی استان است

عابدی با اشاره به اهمیت رشد صنایع خلاق فرهنگی گفت: تقویت صنایع خلاق فرهنگی استان یزد نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست کمیته توسعه و پشتیبانی صنایع خلاق فرهنگی و هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

 

احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: این چهارمین نشست کمیته توسعه و پشتیبانی صنایع خلاق فرهنگی استان یزد است که پس از مدتی وقفه برگزار می شود.

 

وی افزود: صنایع خلاق فرهنگی حوزه مهم و موثری است که نیازمند توجه بیشتر در استان یزد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: امیدواریم با فعال‌تر و پویاتر شدن این کمیته در جهت تقویت این بخش گام برداریم.

 

عابدی گفت: امیدواریم نقشه ای از استقرار شرکت های خلاق در استان و ظرفیت های موجود در استان داشته باشیم و با رصد و پایش دقیق بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

 

وی افزود: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلفی ظرفیت دارد که می‌توانیم با تقویت تعاملات و برنامه ریزی از آنها نیز استفاده کنیم.

 

عابدی ادامه داد: فعال شدن صنایع خلاق نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوط و متولی است و باید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت این حوزه و ایجاد محتوا حرکت کنیم.

 

اکرم فداکار مشاور استاندار نیز در این نشست گفت: الان نقش حمایتی و کمبود منابع یکی از مشکلات شرکت های خلاق و خانه خلاق است که میتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها در راستای حمایت از آنها و اجرای برنامه های آنها حرکت کنیم.

 

فداکار اظهار داشت: هدف ما از این کمیته این است که اکو سیستم را بررسی کرده و ظرفیت ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم در جهت فعال تر شدن حرکت کنیم.

 

وی بیان کرد: ما در استان حدود 50 شرکت خلاق در استان داریم که باید با دسته بندی و ساماندهی در راستای محتواسازی و تقویتشان گام برداریم.

 

در این جلسه مقرر شد رویداد بادگیر فصل بهار ویژه صنایع خلاق برگزار شود.

کد خبر 1226005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha