برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر «جاهلیت مدرن» در بجنورد

بیش از ۳۰ عکس و پوستر با محتوای تبیین نگاه غرب به زن و تبعات نافرجام آن و نیز مقایسه نگاه اسلام به زن و نتایج انسان ساز آن، به همت بانوان مسجدی در بجنورد برای عموم علاقه مندان به ویژه دختران نوجوان در قالب نمایشگاهی سه روزه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ نمایشگاه عکس و پوستر "جاهلیت مدرن" و شناخت جایگاه زن در مسجد بقیه‌الله (عج) شهرک فرهنگیان بجنورد به همت بانوان مسجدی و فعالان کانون فرهنگی هنری این مسجد به مدت سه روز پذیرای عموم علاقمندان شد.
 

ورودی نمایشگاه پس از خیرمقدم با چند علامت سوال و تعجب آغاز می شود و بازدید کننده با پوسترها و عکس های حاوی معرفی فرهنگ غرب  و جملاتی از اندیشمندان غربی و نگاهشان به زن و تبعات آن و معاشرت های نامتداول و ازدواج های دور از تفکر  به سمت تصاویری از نگاه اسلام به زن و جملات علمای دینی و معرفی و تربیت زنان موفق در مکتب اسلام و تفکر اسلامی هدایت می شود.

 

 

به گفته «فاطمه صائمیان» مدیر کانون فرهنگی و هنری بقیه الله بجنورد این فضا بدون شک زاینده سوالات و شبهاتی برای بازدید کننده است که سعی شده اغلب از دختران نوجوان باشد، تا با حضور مشاوران و چند تن از روانشناسان در نشست های پرسش و پاسخ این شبهات رفع شود.



وی اضافه کرد: عکس ها و پوسترهای به نمایش درآمده 35 قاب است که با تلاش خواهران فعال در مسجد تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 



مدیر کانون فرهنگی و هنری بقیه الله بجنورد همچنین اعلام کرد: این نمایشگاه که از اول آبان برگزار شده، به مدت سه روز ادامه دارد و همراه با نمایش عکس و پوستر، نمایشگاهی از کتاب های مرتبط با جایگاه زن و پخش کلیپ های معرفی شهدا و زنان تازه مسلمان شده و برگزاری نشست های تحلیلی و پرسش و پاسخ و رفع شبهات دختران دانش آموز، همراه است.



صائمیان ادامه داد: تلاش داریم این نمایشگاه را در مدارس به مناسبت 13 آبان و روز دانش آموز نیز برگزار کنیم.

 

 

کد خبر 1226234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha