واکنش بین المللی نسبت به حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیرا که شهادت و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، واکنش مقامات سازمان ملل متحد و برخی از کشورهای جهان را دربرداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، درپی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شهر شیراز که منجر به شهادت 15 نفر از جمله دو کودک و زخمی شدن 19 نفرشد، مقامات بین المللی جهان این حمله تروریستی را محکوم کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز(پنجشنبه پنجم آبان 1401) در بیانیه ای، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ را تروریستی توصیف کرد.

گوترش دراین بیانیه اعلام کرد: اینگونه اقدامات که اماکن و زیارتگاه های دینی را هدف قرار می دهد، به طور خاص شنیع و محکوم شده است.

وی تاکید کرد: باید عاملان این جنایت علیه مردم که درحال عبادت بودند، به عدالت سپرده شوند.

 

در همین حال، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز در جمع خبرنگاران، با ابراز همدری با ملت و دولت ایران، اعلام کرد: ما از این حمله تروریستی آگاه هستیم و آن را به شدت محکوم می کنیم.

 

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در صفحه توئیتر خود حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را به شدت محکوم و اعلام کرد: این حمله تروریستی به انسجام و همبستگی بیشتر ملت ایران می شود.

الحوثی گفت: حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ را محکوم می کنیم. همچنین به ملت و خانواده شهدای این حادثه تسلیت می گوییم.

 

در همین حال، «سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف نیروی دولت ملی در بیانیه ای این حمله تروریستی را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: ما اینگونه اقدامات جنایتکارانه را که یک گروه تروریستی حرم مطهر امام احمد بن موسی بن جعفر(ع) را در شیراز هدف قرار دادند، محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما این حادثه را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران تسلیت می گوییم و از خداوند متعال می خواهیم این شهدا را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و بهشت جایگاه آنها باشد. از خداوند می خوایهم صبر به خانواده هایشان بدهد و زخمی های این حادثه را شفا دهد.

وی افزود: ما  دوباره از جامعه بین الملل به ویژه کشورهای متضرر از آفت تروریسیم می خواهیم که با همکاری و همبستگی منابع مالی تروریسم را بخشکانند و از پیامدهای ویرانگر آن بر امنیت و ثبات ملت ها جلوگیری کند.

 

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در عراق با انتشار پیامی دو زبانه به عربی و فارسی این اقدام تروریستی را محکوم کرد و نوشت: پس از مایوس شدن تروریسم و حامیانشان از تحقق آرزوهای پوچ در کنترل کشورهای ما و مسلط شدن بر ملتهای مقاوممان، تیرهای شان را در سینه بیگناهان شلیک می کنند.

الخزعلی از سازمان های مذهبی و بین المللی خواست تا با اقدامات تحریک آمیز علیه پیروان اهل بیت(ع) مقابله کنند.

وی همچنین مسئول این جنایت را منبرهای تکفیری و حامیانش دانست.

 

«راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز با ابراز تسلیت به دولت و ملت ایران، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها ایرانی شد، محکوم کرد.

روابط عمومی پاکستان شب گذشته در بیانیه ای به نقل از اشرف نوشت: دین اسلام هرگونه خشونت و اقدام تروریستی را رد می کند.

وی گفت: دولت و مردم پاکستان خود را درغم خانواده های این حادثه تروریستی شریک می دانند و برای شهدا از خداوند متعال آمرزش طلب می کنند.

 

غروب چهارشنبه( چهارم آبان 1401) یک فرد مسلح هنگام ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی که منجر به شهادت 15 نفر و زخمی شدن 19 نفر دیگر شد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز را برعهده گرفت.

 

کد خبر 1226786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha