با خواندن قرآن انسان به معراج الهی سیر می‌کند و شهدا به این مقام و منزلت دست یافتند

حجت الاسلام برقراری گفت: با خواندن قرآن انسان به معراج الهی سیر می‌کند و شهدا به این مقام و منزلت دست یافتند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر «حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری» در مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی شیراز و شهید مدافع امنیت شهید پاسدار سرگرد علی نظری در مسجد امام حسین (ع) مطهری 18 شهر ملایر با بیان اینکه شهدا تربیت یافتگان مکتب قرآن  هستندگفت : شهدا در بستر قرآن به مقام و جایگاه شهادت نائل شده و  سر سفره قرآن شاگردی می‌کنند.

 امام جمعه ملایر مقام شهدا را مقام بالایی در نزد خدا برشمرد و افزود: با خواندن قرآن انسان به معراج الهی سیر می‌کند و شهدا به این مقام و منزلت دست یافتند.

امام جمعه ملایر معرفت، فهم و خداشناسی شهدا را ویژه و قوی دانست و تصریح کرد: اخلاص برای خدا کار هر کس نیست و شهدا با اخلاص و اینکه خداوند بر همه اعمال آنها حاضر و ناظر است به  این جایگاه  رسیدند.

 وی  با بیان اینکه طبق فرموده قرآن شهدا شاخص های مختلف تقوا و معرفت را دارند گفت: ایمان به غیب، اولا دانستن پیامبر و اطاعت از ولی فقیه و رسیدن به درجه ای  که باید با دین زندگی کنند از ویژگی های شهدا است.

  برقراری با دین اسلام را  امنیت آفرین دانست و تصریح کرد:کسی که با دین زندگی کند برای دیگران امنیت آفرین می‌شود و راه رسیدن به سعادت و عاقبت بخیری در گرو  دین داری واقعی است.

وی  با بیان اینکه انسان مومن هدفمند زندگی می‌کند و مرگش نیز هدفمند است  افزود: زندگی بدون هدف و بدون دین زندگی منافقان است که در زندگی خود دچار اوهام و تخیلاتی هستند که فکر می‌کنند شخصیتی بزرگ دارند در حالی که خلاف چهره متشخصی که به خود می‌گیرند افکاری و شخصیتی توهمی دارند.

وی ضمن محکوم کردن حرکات تروریستی حادثه شاه چراغ و اغتشاشگران در به شهادت رساندن شهدای مدافع امنیت  افزود:  جا دارد هر چه سریعتر برخود قاطعانه ای با عوامل این حوادث صورت گیرد تا دیگر اغتشاشگران اجازه چنین اقداماتی را به خود ندهند.

برقراری از نیروهای  انتظامی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان  در شناسایی عوامل شهادت شهید نظری شهید مدافع امنیت ملایر  تقدیر کرد و گفت:  همه ما باید در مسیر قرآن و رهنودهای ائمه اطهار، رهبری و انقلاب اسلامی ثابت ثدم بوده و ذرهای از اعتقاداتمان کوتاه نیاییم

«حجت الاسلام روح الله نجفی» هم ضمن تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ و شهید مدافع امنیت شهید علی نظری در ملایر گفت: راه شهدا راهی نورانی است که ادامه دارد

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه تا کنون چهل و شش کرسسی تلاوت قرآن طی یک سال گذشته در شهرستان ملایر برگزار شده افزود: این کرسیهای تلاوت به صورت هفتگی و در مناسبتهای مختلف در مساجد شهری و روستایی ملایر برگزار می شود

 وی افزود: چهل و ششمین کرسی تلاوت قرآن نیز به مناسبت د شهادت شهدای شاه چراغ و شهید نظری برگزار شده و ثواب تلاوت این محفل نورانی به روح بلند شهدا هدیه می شود.

در ادامه محفل انس با قرآن با تلاوت سورهای مبارکه عنکوبت و نصر توسط یکی از قاریان برجسته ملایر با حضور اقشار مختلف مردم  هدیه به روح شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ و شهید مدافع امنیت شهید علی نظری برگزار شد..

کد خبر 1227630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha