تحقق ۴۱ درصدی تعهد اشتغال در شیروان

فرماندار شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱ درصد تعهد اشتغال این شهرستان در حوزه های مختلف توسط دستگاه های متولی محقق شده است.

«دولت اسماعیل زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال تعهد این شهرستان در بحث مشاغل خانگی، سه هزار و 142 نفر است که تاکنون برای هزار و 277 نفر معادل 41 درصد اشتغال در بخش های مختلف محقق شده است.

 

فرماندار شیروان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کنند و از مسئولان شهرستان انتظار می رود کسانی که دارای یک حرفه هستند و آموزش لازم را در شغلی دیده اند، برای معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 

اسماعیل زاده به نحوه عملکرد سازمان‌ها و ادارات مختلف مبنی بر تحقق تعهداتشان در زمینه اشتغالزایی در شهرستان اشاره کرد و افزود: برخی ادارات موفق به تحقق درصد خوبی از تعهدات خود شده‌اند و برخی کم تر انجام داده اند، دستگاه‌های اجرایی باید در زمان تعریف طرح‌های مختلف صنعتی خود به موضوع زمینه‌های اشتغال توجه داشته و آمار مربوطه را در سامانه رصد، ثبت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه استخدامی‌های دولتی درون هر دستگاه و اداره، مشمول این سهمیه‌ها نیستند، تصریح کرد: میزان تعهد اعلام شده برای هر دستگاه در سامانه رصد صرفاً مربوط به اشتغال ایجاد شده آن دستگاه در حوزه بخش خصوصی از طریق صدور مجوز، پروانه، ارائه وام و تسهیلات و… است.

 

وی اضافه کرد: ادارات شهرستان در صورت بروز هر گونه مشکل و اخلال در روند کاری خود در حوزه پیگیری تعهدات اشتغال باید با اداره کار شهرستان در تعامل و ارتباط باشند.

 

 

کد خبر 1227860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha