کانون های مساجد بستر خوبی برای گفتگو و تبیین دستاوردهای انقلاب است

حسنی به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد بستر خوبی برای گفتگو با جوانان و تبیین دستاوردهای انقلاب است.

«امرالله حسنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه دین اسلام دین گفتگو است، اظهار کرد: دین اسلام به قدری وسعت دارد که پاسخگوی تمام سوالات است و فلسفه وجود ائمه اطهار نیز برای تبیین دین اسلام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه قرآن کریم بر پیامبر نازل شد و امامان معصوم(ع) نیز برای تبیین و تشریح قرآن به امامت رسیدند، گفت: دین اسلام یک دین گفتگو است و می توان با گفتگو به بسیاری از شبهات پاسخ داد.

 

وی به وقایع پس از پیامبر گرامی اسلام و فراهم نبودن فضای گفتگو پس از ایشان اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) نتوانستد از فرصت تبیین دین بهره مند شوند تا اینکه در زمان امامت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فضای گفتگو و پاسخ به شبهات دین بازتر شد و همین مقدمه ای برای تربیت شاگردان مسلط به اصول و احکام دینی بود.

 

حسنی با یادآوری اینکه چارچوب نظری و عملی دین اسلام گفتگو است، گفت: جمهوری اسلامی نیز برمبنای دین اسلام بنا شده است به همین دلیل می توان با گفتگو و تبیین ابعاد مختلف انقلاب به سوال جوانان پاسخ داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از اینکه متاسفانه فضای این چنینی برای پاسخ به سوالات مردم و تبیین ابعاد مختلف انقلاب و دستاوردهای آن فراهم نشده است، گفت: لازمه پیشرفت و ترقی در هر جامعه ای گفتگو است.

 

وی با تاکید براینکه می توان فضای گفتگوی دوطرفه را از دانشگاه ها آغاز کرد، گفت: مقام معظم رهبری به موضوع کرسی های آزاداندیشی دردانشگاه ها تاکید داشتند ولی کم کاری دانشگاه موجب شد تا به این مهم کمتر پرداخته شود.

 

حسنی بر ضرورت آغاز کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: می توان از این فرصت برای تبیین ابعاد انقلاب، سبک زندگی،حجاب و موضوعات مرتبط به جوانان استفاده کرد.

 

این مسئول یکی دیگر از مراکزی که می توان باب گفتگو با جوانان و نوجوانان را باز کرد را مدارس خواند و گفت: در حال حاضر با نسل باهوش و باسوادی طرف هستیم و از آنجائیکه که سن پرسشگری پایین آمده است باید به سوالات نوجوانان نیز پاسخ داد.

 

وی افزود: می توان با دعوت از اساتید، نخبگان و حوزه های علمیه در مدارس نیز کرسی های آزاداندیشی راه اندازی کرد و به سوالات دانش آموزان پاسخ داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه براساس آمار بانک جهانی، جمهوری اسلامی نسب به 40 سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار شده است، گفت: کم کاری در تبیین دستاوردهای انقلاب موجب شده است تا نسل جوان آنطور که باید و شاید با پیشرفت های انقلاب آشنا نباشند.

 

حسنی به پمپاژ ناامیدی توسط رسانه های غربی در ایران اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان جوانان و نوجوانان به فضای مجازی موجب اثرگذاری این تبلیغات سو شده است. از اینرو می توان با گفتگو و بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف روحیه امید و شادابی را به جامعه برگردانیم.

 

وی به تشکیل ستاد مردمی در استان زنجان برای ایجاد فضای گفتگو و تبیین دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت مساجد، مدارس، موسسات مردمی و دانشگاه ها فضایی برای گفتگو با جوانان فراهم خواهد شد.

 

این مسئول به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد بستر خوبی برای گفتگو با جوانان و تبیین دستاوردهای انقلاب است.

کد خبر 1228427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha