اهالی دهستان شاه جهان، چشم انتظار بهره برداری از زیرگذر مایوان

اهالی دهستان شاه جهان با گذشت بیش از یک سال از زمان آغاز عملیات اجرایی طرح زیرگذر مایوان در فاروج، همچنان چشم انتظار بهره برداری از آن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خراسان شمالی؛ فاروج، مرضیه مهربان:

 

نبود زیرگذر برای دو راهی مایوان، در حالی از سطح ایمنی تردد در این محور پرترافیک کاسته که خطرآفرین هم بوده و  این روزها که برداشت زعفران در شهرستان بر تعداد ترددهای این دهستان با توجه به سطح بالای زیر کشت آن افزوده، مطالبه اهالی دهستان شاه جهان، تکمیل هرچه زودتر این طرح است.

 

دهستان شاه جهان با ۱۱ روستا و آبادی، یکی از قابلیت های جغرافیایی شهرستان فاروج است؛ این دهستان با ظرفیت های بالای اقتصادی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی، نگینی درخشان بر پهن دشت فاروج است که فراهم نبودن زیرساخت ها، بهره وری بیشتر از آن را برای اهالی تلاشگر این منطقه، دور از دسترس کرده است.

 

پنج کیلومتر بعد از فاروج در جاده مخالفتان تابلوی شهرک صنعتی، بنای امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت توجه شما را جلب می کند؛ اما رسیدن ایمن به همه جاذبه های این دهستان، زیر گذری را می طلبد که به رغم مطالبه چندین ساله اهالی، هنوز تا تحقق آن راه بسیار است.

 

زیرگذری که نبودش به اذعان مسئولان و مردم، جان شماری از مسافران و اهالی این دهستان را گرفته است. اگر تعداد مسافران و گردشگران را به سه هزار و ۱۰۲ خانوار با جمعیت ۹ هزار و ۹۰۲ نفری این دهستان اضافه کنیم، رقم قابل توجهی است که لزوم ساخت این زیرگذر را بیشتر می کند.

 

 یکی از اهالی روستای سه گنبد گفت: کلنگ زنی این طرح برای هفته دولت سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود که اختلاف کارفرما و پیمانکار، این روند را به تعویق انداخت.

 

«حسن نگاری» افزود: مسیر این طرح با وجود دو روستای گردشگری خسرویه و استاد، بازارهای روستاهای سیاهدشت، سه گنبد و... و تردد ۱۰ هزار نفر از این محور و با توجه به حادثه خیز بودن و تصادفاتی که منجر به فوت هم شده، ساخت این زیرگذر از مطالبات همیشگی مردم بوده است.

 

پرجمعیت ترین روستای شهرستان فاروج

یکی از اهالی روستای مایوان هم در این خصوص گفت: عریض نبودن جاده های این دهستان از یک سو و نبود زیرگذر از سوی دیگر، از ایمنی جاده های این محور پرتردد کاسته است.

 

«حسن خسروانی» با اشاره به اینکه مشکلات راه این دهستان به ویژه نبود زیرگذر، سالانه زمینه ساز از دست دادن عزیزان اهالی روستاهای این دهستان شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و... این دهستان، ضرورت توجه به زیرساخت های آن احساس می شود.

 

وی افزود: با ساخت این زیرگذر، ضمن تأمین دسترسی ایمن به دهستان شاه جهان، تصادفات در این محور کاهش خواهد یافت.

 

خسروانی گفت: از سال گذشته اقداماتی انجام گرفته اما هنوز طرح به سرانجام نرسیده است.

 

طرح در حوزه راهداری و حمل  و نقل جاده ای نیست

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: اجرای طرح زیرگذر دو راهی مایوان در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است.

 

«هادی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه قرارداد این طرح در بهمن سال ۹۹ امضاء شد، اظهارکرد: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شد.

 


آب و هوا و نقدینگی عواملی که می تواند بهره برداری از طرح را به تعویق بیندازد

مسئول اجرایی طرح زیرگذر مایوان گفت: این طرح از آغاز عملیات اجرایی آن بی هیچ روز تعطیلی، فعال بوده و در حال حاضر هم در دست اجرا است.


«سید داوود فاطمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: سازه، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین نقدینگی و مساعد بودن آب و هوا تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سازه و تامین مصالح 10 تا 20 میلیارد ریال است، گفت: اعتبار این طرح از منابع ملی تامین می شود.

 

 

 

کد خبر 1228476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha