مراسم اعطای احکام مسئولان کنگره ملی شهدای استان برگزار شد

با حضور فرمانده سپاه فتح و مسئولان ارشد استانی، مراسم اعطای احکام مسیولین و دبیران کمیته‌های ۲۰ گانه کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شد.

«به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه ( ۱۱ آبان ماه)، با حضور مسئولان ارشد استان و فرمانده سپاه فتح و معاونان سپاه استان، مراسم اعطای احکام مسئولان و دبیران کمیته‌های ۲۰ گانه کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ استان در سالن جلسات شهر یاسوج برگزار شد.

 

فرمانده سپاه فتح در این نشست ضمن تقدیر از استاندار به منظور استقبال از برگزاری این جلسه از حاضرین در جمع و سردار آزادی رئیس ستاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع سازمان بسیج مستضعفان تقدیر و تشکر کرد.

 

«حمید خرمدل» تصریح کرد: در اواسط سال ۱۴۰۳ این کنگره ملی برگزار خواهد شد و اولویت اصلی ما پس زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال سیره شهدا به جوانان و نسل جدید است.

 

وی با بیان اینکه این استان ۱۸۹۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ اظهار کرد: رئیس ستاد برگزار کنگره ملی شهدای استان نماینده ولی فقیه خواهد بود و نایب رئیس آن استاندار محترم و دبیر آن فرمانده سپاه فتح است.

 

وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد در مراسم تشییع شهدای هم استانی حادثه تروریستی شاهچراغ حماسه آفریدند که مشت محکمی بر دهان منافقان و دشمنان اسلام و ایران بود.

 

خرمدل به کمیته های ۲۱ گانه این کنگره اشاره کرد و گفت: با توجه به طرفت موجود در استان و حمایت استاندار و همه مسئولان، پیش‌بینی می شود کنگره خوب و در شان شهدا برگزار شود، چرا که هم ظرفیت نیروی انسانی و هم منابع خوبی در اختیار داریم.

 

 

رئیس ستاد حفط و نشر آثار دفاع مقدس سازمان بسیج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: برای عظمت یک کشور و برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و بلکه برای انتقال پیام شهید این کنگره ملی را در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می کنیم.

 

«سردار آزادی»، اظهار کرد: کنگره شهدا کنگره امید آفرینی است و باید جوانان و نوجوانان را به آینده امیدوار کنیم، در جلسه ای که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتیم فرمودند: آنگونه شهدا را توصیف کنید که جوانان و نوجوانانی که در آن زمان نبودند بتوانند آن را درک کنند، و این با زبان هنر امکان پذیر خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به کنگره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد که در گذشته برگزار شد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ها و پیشینه خوبی در این زمینه دارد و باید تلاش کنیم کار نو و متناسب با ظرفیت های خوب استان ارائه دهیم.

 

رئیس ستاد حفط و نشر آثار دفاع مقدس سازمان بسیج با اشاره به ستاد برگزاری کنگره شهدای استان گفت: سپاه فتح مسئولیت دبیری این کنگره را بر عهده دارد و این مستلزم تشکیل جلسات شورای سیاسیت گذاری و دبیران کنگره است، کنگره و شهدا متعلق به همه است و همه باید وارد میدان شود و سپاه استان در این میان پرچم داری می کند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه تشکل های مردمی استان باید در این کنگره حضور داشته باشند، گفت: باید تلاش شود با بهره گیری از هنر یک اتفاق جدید در استان رقم بخورد، آلبوم عکس شهدا در دفاع مقدس تولید شود که هرکس آمن را نگاه کرد متوجه حماسه آفرینی های رزمندگان استان در دفاع مقدس شود.

 

 

سردار آزادی با بیان اینکه لازم است فیلم فاخری از رشادت های رزمندگان استان ساخته شود گفت: هر استانی که کنگره در پیش دارد ما آمادگی داریم که به همکاری سازمان سینمایی، فیلم فاخری از رشادت رزمندگان آن استان بسازیم، در حوزه نشر کتاب و تولیدات مختص به شهدا، اعلام آمادگی می کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه کار برای شهدا را کار دسته اول بدانید، اذعان کرد: همانند رهبر انقلاب که حتی در ایام کرونا ملاقات مربوط به شهدا و خانواده شهدا را حتی یک جلسه به تاخیر نینداخت، دفاع مقدس و شهدا یک گنج است و باید در حفط این گنج تلاش شود.

 

 

وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد یک کنگره را تجربه کرده است و اکنون ۲ سال وقت است تا کنگره دوم را برگزار کند ولی نباید اینگونه فکر کرد که دوسال زمان زیادی است، چرا که باید با آمادگی کامل و مناسب به استقبال آن رفت.

 

سردار آزادی با بیان اینکه کار برای شهدا کار دلی است و هر کس باید با تمام وجود برای شهدا وقت بگذارد گفت: توفیق شد در یکی از اجلاسیه های کنگره قبل در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کنم و انصافا کنگره، خوب برگزار شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با توجه به تجربه استان و ظرفیت ها و نیروهای توانمند این استان، دومین کنگره ملی شهدا در سال ۱۴۰۳ نیز درخور شان شهدا و استان برگزار شود.

 

کد خبر 1228497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha