نقش مشت های گره کرده مردم صومعه‌سرا و فومن بر گونه استکبار

راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان با ۱۳ آبان، در جای جای شهرستان صومعه‌سرا و فومن با حضور دانش آموزان، جوانان، دانشجویان، طلاب و مسئولان و اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

راهپیمایی ۱۳ آبان، همزمان با سراسر کشور با حضور مردم متدین و ولایتمدار شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا در حالی برگزار شد که دانش آموزان، جوانان، جانبازان، خانواده شهدا، مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضوری چشم گیر داشتند.

 

مردم صومعه‌سرا، گوراب زرمیخ، تولمشهر، فومن و  دیگر نقاط این شهرها امروز با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده بار دیگر حماسه مشت های گره کرده را به رخ استکبار جهانی کشیدند.

 

امروز مردم آمده اند تا به این بیان امام راحل(ره) صحه بگذارند که فرمود: «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور وقهرمان مسلمان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تماشا کرده ایم.»

 

این روز تجسم اراده خواستن ملت شریف ایران در برابر استکباری است که ضررهای مهلکی به کشورمان در طول تاریخ رسانده است. مردم ما آمده اند تا بگویند یکبار دیگر پای ولایت و کشورشان هستند و دل پری از استکبار و جنایاتش دارند.

 

۱۳ آبان ترجمان استکبار ستیزی و دلیری ملتی با افتخار است که در مقابل هیچ زورگویی سر تسلیم خم نخواهد کرد.

 

«محسن جعفری» در حاشیه این راهپیمایی با گرامیداشت ۱۳ آبان و تبریک روز دانش آموز اظهار کرد: این انقلاب متعلق به ماست و ما با تمام جان از آن دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم برخی توطئه ها مانع حرکت انفلاب باشد.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن افزود: امروز همه مردم از اقشار مختلف در کنار دانش آموزان آمدند و پای کار حاضر شدند تا دنیای استکبار بداند مردم انقلابی پای‌کار ایستاده اند.

 

وی گفت: مردم کشور با حضور باشکوه خود در راهپیمایی این روز تاریخی به دشمنانی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی قصد دارند این نور را خاموش کنند، پاسخی کوبنده خواهند داد.

 

جعفری تصریح کرد: یوم الله سیزده آبان نماد ظلم ستیزی ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و يادآور تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و روز دانش آموز، تسخير لانه جاسوسي در سال ۵۸ توسط دانشجويان پیرو خط امام است که امام راحل آن را انقلاب دوم نامیدند و در بیانات گُهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تجلي آزادگي، شجاعت و غيرت انقلاب ملت ايران است و در تاريخ کشور به عنوان یوم الله و روز ملي مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رسيده است.

 

 

«موسی فکور» با گرامیداشت این روز به خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: حضور آحاد مردم مومن و جوانان انقلابی در میدان دفاع از نظام و انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته موجب شکست اهداف مختلف معاندان و مخالفان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

فرماندار فومن اظهار کرد: حضور گسترده مردم و جوانان به خصوص به دلیل حوادث اخیر کشور امسال نسبت به گذشته بسیار اهمیت دارد و امروز مردم با حضور با شکوه خود در راهپیمایی مشت محکمی به استکبار جهانی زدند.

 

وی افزود: مردم فومن و دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان بار دیگر یکصدا اعلام کردند که مبارزه حق علیه باطل و علیه استکبار جهانی تا سرنگونی استکبار ادامه دارد.

 

دانش‌آموزان هدف از شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع)، احساس مسئولیت دربرابر کشور و حمایت از دستاوردهای ملی قلمداد کردند و شعار «رفیق شهیدم شهادت مبارک» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

 

 

حجت‌الاسلام«حمیدرضا جلالی» با بیان اینکه یوم الله ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد و ماهیت پنهانِ استکبار را در دنیای معاصر برملا ساخت و فرهنگ استکبار ستیزی را نهادینه ساخت گفت: وقایع سیزده آبان نه به عنوان رویدادی تاریخی بلکه به عنوان وقایعی تاریخ ساز و تاثیرگذار در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شده‌ و برای همیشه یادآور پایداری، ایستادگی و شجاعت و روحیه جهادی نهضت انقلابی اسلامی علیه استکبار جهانی است.

 

امام جمعه صومعه سرا تصریح کرد: ۱۳ آبان ماه، روز تجلی ارزش‌ها و صدور پیام انقلاب اسلامی به مظلومان و ستمدیدگان در سراسر جهان، روز مبارزه با زیاده خواهی و بی عدالتی‌ها و روز حضور گسترده و پرشور مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی در محکومیت توطئه های شوم استکبار جهانی است و این روز به عنوان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت های ملت غیور ایران به ثبت رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان همیشه مهم بوده و هست و امسال به دلیل فتنه‌انگیزی داعش در شاهچراغ و اغتشاشات سایر نقاط کشور که یک حامی مشترک دارند، آن هم آمریکا و متحدانش است مردم با بصیرت صومعه‌سرا حضور پررنگ‌تری در راهپیمایی داشتند.

 

گفتنی است؛ خیل گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان از بی نتیجه بودن توطئه های دشمنان در ایجاد ناآرامی ها در کشور است.

کد خبر 1229136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha