بیشترین پیشرفت احداث مسکن در فارس در شهر صدرا بوده است

ایمانیه گفت: بیشترین پیشرفت احداث مسکن در فارس در شهر صدرا بوده است و بعضی پروژه‌ها به سقف رسیده اند و با کلنگ زنی ۴۰ هزار مسکن امیدواریم فارس به رتبه در شان خود در ساخت مسکن برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی ایمانیه، امروز شنبه (14 آبان) در آئین آغاز ساخت 40 هزار و 64 واحد نهضت ملی مسکن فارس که به صورت نمادین از روستای «کرونی» شیراز به عنوان محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، گفت: امروز کلنگ 40 هزار واحد مسکونی در 18 شهرستان فارس به زمین زده شد و امیدواریم با تسریع احداث مسکن شاهد رفع مشکلات حوزه مسکن در فارس و ارتقای رتبه استان در این حوزه باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود زمین برای احداث مسکن در فارس جلسات هفتگی تشکیل می شود و تاکنون سه هزار و 700 هکتار زمین تامین کرده ایم.

وی اضافه کرد: رفع مشکل تامین زمین در برخی شهرها از طریق الحاق زمین ‌های متعلق به منابع طبیعی و یا راه و شهرسازی و یا مشارکت با صاحبان ملک و یا از طریق سازمان ها و ادارات رفع خواهد شد.

ایمانیه با تاکید بر این موضوع که تا به حال در استان با اینکه سازمانی را مجبور به اختصاص زمین کنیم، روبه ‌رو نشده ایم، عنوان کرد: برای استان در حوزه مسکن حد قائل نشده ‌اند اما 240 هزار سهمیه تاکنون تعلق گرفته که تاکنون 25 هزار نفر فقط واریز وجه اولیه داشته‌ اند و 14 هزار واحد را شروع کرده ایم و امروز هم 40 هزار واحد مسکن دیگر آغاز می شود که بخشی از آن به ارتش جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد.

وی ادامه داد: بیشترین پیشرفت احداث مسکن در فارس در شهر صدرا بوده است و بعضی پروژه‌ها به سقف رسیده اند و وزیر راه و شهرسازی سفر قبلی خود به فارس از وضعیت جهش مسکن استان رضایت نداشت و با کلنگ زنی 40 هزار مسکن امیدواریم فارس به رتبه در شان خود در ساخت مسکن برسد.

ایمانیه با اشاره به نبود حیات وحش در پارک ملی «بمو» هم گفت: این منطقه واقعا محیط زیست هیچ حیوانی نیست و آمادگی داریم 10 برابر وسعت آن را به محیط زیست بدهیم و برای کاهش مهاجرت به شهرها در خصوص مسکن روستاییان باید اهتمام شود و در روستایی که مشکل زمین دارند، منابع طبیعی کوتاه بیاید.

 

کد خبر 1229513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha