هنرمندان با کار هنری و ماندگار رشادت‌های دوران دفاع مقدس را تثبیت کنند

زارعی‌کوشا گفت: هنرمندان با خلق آثار هنری و ماندگار در حوزه فیلم، سریال، نمایشنامه، کتاب رمان، فیلم کوتاه رشادت‌های دوران دفاع مقدس را تثبیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه (۱۴ آبان) در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان اظهار کرد: کردستان بعنوان میزبان و همچنین اعزام کننده اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان به راهیان نور نقش دارد و در این راستا وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر استان‌ها برعهده دارد.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه نقش استان را باید در زنده نگه داشتن دفاع مقدس پررنگ کرد، افزود: این مهم رسالتی معنوی است که رشادت رزمندگان استان و سراسر کشور در این دیار را نشان دهیم.

 

وی تصریح کرد: همه ما باید در راستای توجه به مقوله راهیان نور و زائرسراها گام برداریم و به این مهم کمک کنیم چرا که رسالت اصلی همه دستگاههاست.

 

زارعی‌کوشا اضافه کرد: هرچه از دفاع مقدس فاصله می‌گیریم می‌بینیم که اگر بر ثبت میراث معنوی توجه نکنیم، حقایق وارونه نشان داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مردمی که نسبت به میراث معنوی حساس بودند حافظ میراث هستند، افزود: امروز ما اسطوره‌های بزرگی داریم که مایه افتخار هستند و می‌توان از آنها کتاب نوشت و فیلم‌ها ساخت تا مردم آنها را بشناسند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اتفاقات بزرگی را داشتیم و به دلیل دور شدن از آن زمان، امروز قرایمان عادی شده و درک و ادراک آن برای ما سخت شده است، افزود: دشمن با کارهای حساب شده و طراحی انواع توطئه‌افکنانه، اخلاف قومی و مذهبی، هجوم نظامی، تحریم بین‌المللی و افتصادی کاری می‌کند که میراث معنوی و رشادت‌های دفاع مقدس برای نسل‌ به نسل باور کردنی نیست.

 

وی عنوان کرد: شهدا از جمله شهید بروجردی میراث ناملموس ما هستند و باید این افراد را به جامعه معرفی کنیم.

 

زارعی کوشا ابراز کرد: در موضوع راهیان نور نه فقط در نمادها و المان‌های راهیان نور بلکه روی ماندگاری، حفاظت و صیانت این فرهنگ و نشر آن همه ما وظیفه داریم که کار کنیم و در این راستا هنرمندان می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فیلم، سریال، نمایشنامه، کتاب رمان، فیلم کوتاه کار کنند تا با کار هنری و ماندگار رشادت‌های دوران دفاع مقدس را تثبیت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: از محل اولین تخصیص مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباری برای زائرسرای کردستان در اهواز تخصیص داده شود تا کار پروژه زائرسرای کردستان در اهواز تکمیل شود.

 

کد خبر 1229593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha