کانون های مساجد در شناسایی استعدادها و تربیت فعالان فرهنگی نقش به سزایی دارند

یوسفی گفت: گسترش کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور، ظرفیتی بسیار خوب در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و در شناسایی استعدادها و تربیت فعالان فرهنگی و هنرمندان متعهد نقش به سزایی دارد.

«محسن یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جوانان امروز مساجد را که زادگاه انقلاب است با حضور گسترده و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی مساجد را همچنان پر رونق و همواره مانا و جاودانه نگه داشته اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: گسترش کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور، ظرفیتی بسیار خوب در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و در شناسایی استعدادها و تربیت فعالان فرهنگی و هنرمندان متعهد نقش به سزایی دارد.

 

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و افزود: این مراکز نقش موثری در فرهنگ سازی، جهاد تبیین، ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت (ع) ایفا می کنند.

 

یوسفی ارتقا سطح فرهنگی جامعه را در گرو توسعه و تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و بیان داشت: کانون ‌های مساجد با حضور جوانان متعهد و انقلابی می‌توانند بسیاری از طرح ‌ها و برنامه ‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای با محوریت امام جماعت و در فضای معنوی مسجد اجرا کنند.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و ائمه جماعات کانون های فرهنگی مساجد در شهرستان بن، گفت: برنامه های مختلف آموزشی ویژه فعالان فرهنگی مساجد در دستور کار قرار دارد که طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت اجرایی می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: این مراکز فعال و پویا که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند، مهمترین سنگر برای جهاد تبیین هستند.

 

یوسفی اظهار داشت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد قوی‌ترین و مهم ترین مأمن حضور جوانان و نوجوانان است که این مراکز فرهنگی بستری برای رشد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اعتقادی آن ها است.

 

کد خبر 1230029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha