مفاهیم ترافیکی از مدارس نهادینه خواهد شد

سرهنگ محمدی بر ضرورت آموزش فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: پس از دوران کرونا، مفاهیم ترافیکی از مدارس نهادینه خواهد شد.

سرهنگ «محمدرضا محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به آموزش فرهنگ ترافیک برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی اشاره کرد و اظهارداشت: دانش آموزان یکی از بهترین گروه های هدف آموزش در این حوزه هستند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: این قشر هر روز برای رفت و آمد به مدرسه با استفاده از سرویس مدرسه، حمل و نقل عمومی، دوچرخه و یا پیاده با موضوع قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی ارتباط دارند که آموزش آنان قادر به گره گشایی از مشکلات ترافیک در حال و آینده خواهد بود.

 

وی ادامه داد: پس از دوران کرونا، مفاهیم ترافیکی از مدارس با آموزش و یا بکارگیری از آنان به عنوان همیار پلیس نهادینه خواهد شد.

 

سرهنگ محمدی با بیان اینکه «پلیس مدرسه» یکی از طرح های راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیک هنگام تعطیلی مدارس است، تصریح کرد: از هر مدرسه ابتدایی سه نفر برای این کار انتخاب و پس از آموزش با لباس فرم مشخص و پرچم نظام بخشی می کنند.

 

وی یادآورشد: این کار در دوران کرونا به دلیل فعالیت غیرحضوری مدارس انجام نمی شد اما امسال از سر گرفته شده است.

 

لزوم توجه به فرمان پلیس مدرسه

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه رانندگان ملزم به رعایت توجه به فرمان پلیس مدرسه هستند، تصریح کرد: رانندگان متخلف 63 هزار تومان جریمه شده و سه امتیاز منفی خواهند گرفت.

 

وی ادامه داد: همه رانندگان باید به تابلو و هشدارهای پلیس مدرسه که به دنبال نظام بخشی به ترافیک در تردد دانش آموزان است توجه کرده و هرگز بی دقتی نکنند.

کد خبر 1230187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha