پویش «احترام عالم» در راستای حفظ ارزش های دینی

دشمن به خوبی درک کرده که نقش روحانیت در اجماع مردمی و حفظ ارزش های اسلامی و رساندن پرچم این انقلاب به دست امام زمان (عج) بسیار پر رنگ می باشد لذا تمام تلاش خود را کرده تا این قشر را در نظر مردم منفور نشان دهد.

خبرگزاری شبستان- خراسان رضوی- مرضیه وحدت؛

 

از صدر اسلام که پیامبر گرامی پیام آور اسلام با معجزه قرآن کریم بود و در طول 250 ساله امامت امامان معصوم، آنها با تربیت شاگردان و مبارزات سیاسی اجازه ندادند ارزش های دینی و قرآنی به فراموشی سپرده شود و بعد از غیبت امام زمان (عج) این پرچم توسط عالمان دینی به عنوان طلابه داران ارزش های دینی دست به دست شد و اکنون نیز این پرچم به دست امام و رهبر جامعه اسلامی آیت الله خامنه ای است تا ان شاالله به دست منجی عالم برسانند.

 

روحانیون در طول تاریخ همواره حامی مردم و علاوه بر بیان اصول و فروع دین در مقابل جریان های ضد دین که توسط بنی امیه های زمان راه اندازی می شد مردم را آگاه می ساختند تا مردم در دام آنها گرفتار نشوند و ارزش های دینی به فراموشی سپرده نشود و تاکنون روحانیت نقش مهمی در ترویج دین اسلام داشتند که اگر نبودند روحانیونی چون قاضی طباطبایی، آیت مدرس، شیخ فضل الله نوری و امام خمینی و مطهری ها و ... چیزی از اسلام و ارزش های دین باقی نمی ماند.

 

ایران اسلامی تنها کشوری است که به واسطه رهبری عالمانه امام خمینی (ره) توانست با وجود دشمنی سلطه گران غرب در سال 57 پرچم اسلام را به اهتزاز در بیاورد و تنها کشوری باشد که مرجعیت شیعه را عهده داری کند، این امر موجب شده کشورهای دیگری که در سلطه استعمارگران انگلیس و امریکا هستند، از انقلاب اسلامی ایران الگو گیری کنند و جنبش هایی داشته باشند و بسیاری نیز به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شوند.

 

این موضوع و پبشرفت انقلاب اما به کام دشمنان خوش نیامد و از همان ابتدا با روش های مختلف چون جنگ تحمیلی، اعمال ظالمانه ترین تحریم ها، ترور نخبه های ایرانی تلاش کرد تا این کشور را به زانو در بیاورد اما ایران اسلامی با وجود نخبه های خود هیچ گاه تسلیم نشد تا اینکه دشمن برای مقصر جلوه نشان دادن روحانیون در کم و کاستی های کشور با جنگ نرم ورود کرد.

 

                    

 

در ماههای اخیر دشمن از طریق فضای مجازی با مطالب دروغین و با راه اندازی پویش هایی علیه نظام و ولایت سعی کرده تا این انقلاب و نظام را در چشم مردم ناکارآمد نشان دهد و با ایجاد شبهه موجب اختلاف بین مردم ایران به ویژه نوجوانان شود.

 

دشمن به خوبی درک کرده که نقش روحانیت در اجماع مردمی و حفظ ارزش های اسلامی و رساندن پرچم این انقلاب به دست امام زمان (عج) بسیار پر رنگ می باشد لذا تمام تلاش خود را کرده تا این قشر را در نظر مردم بی کفایت و منفور نشان دهد اما در این بین جوانانی نیز مقابله به مثل نموده اند و با همین پویش ها توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

 

اخیرا در فضای مجازی پویشی راه اندازی شده با عنوان «احترام عالم»، در خصوص علت چگونگی راه اندازی این پویش « حمیدرضا معشوقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره دشمنان به طرق مختلف تلاش نموده اند تا انقلاب اسلامی را از پای در آورند، اما جوانان این مرز و بوم به واسطه نقش پررنگ روحانیون در حفظ اررزش های دین، اجازه ندادند دشمن کاری از پیش ببرد، یکی از عملیات های دشمن به ویژه در سالهای اخیر، ایجاد شبهه نسبت به مسائل دینی و بد جلوه نشان دادن روحانیون ایران بوده تا از این طریق به منافع خود دست پیدا کند.

 

این فعال اجتماعی افزود: در این راستا اوایل مهر مصادف با اغتشاشات اخیر کلیپی ضد انقلاب منتشر شد که دانش آموزان انقلابی به صورت خودجوش در مقابله با این کلیپ، با پویش «لیبک یا امام» با این پویش مقابله می کنند و عکس و فیلم های بسیاری در این خصوص منتشر می کنند که منجر می شود آن کلیپ خنثی شود.

 

                   

وی گفت: اخیرا کلیپی از جوان عراقی در بین الحرمین منتشر شده که با دیدن یکی از روحانیون عمامه او را بر می دارد و می بوسد و به آن روحانی ابراز ادب و احترام می کند، در مقابل این کلیپ، عده ای کاملا مغرضانه عمامه از سر طلبه ها و روحانیونی که در کوچه و بازار هستند می اندازند و فیلم آن را منتشر می کنند.

 

معشوقی با بیان اینکه هدف آنها از این اقدام خود طلبه نیست بلکه آنها ارزش های دین را نشانه گرفته اند و پروژه توهین به ارزش ها را رقم زدند؛ اظهار کرد: یک راه مقابله با آن احترام به طلبه است لذا با الگو گیری از آن جوان عراقی، پویشی را به عنوان «احترام عالم» راه اندازی کردم، به این صورت فردی که طلبه ای را می بیند او را مورد احترام قرار دهد و یا عمامه او را ببوسد و عکس و فیلم بگیرد و برای ما ارسال نماید.

 

وی بیان کرد: این پویش از دیروز شروع شده است و تاکنون عکس و فیلم های زیادی از تمام کشور به دست ما رسیده است و هدف ما از این پویش همه گیر شدن این موضوع است.

 

این فعال اجتماعی افزود: افراد برای پیوستن به این پویش و ارسال عکس و فیلم می توانند هر طلبه معممی را در خیابان دیدید با احترام عمامه اش را ببوسند و از این کار زیبا عکس و فیلم بگیرید و به آی دی http://eitaa.com/joinchat/3098280028Cd3fba4451e ارسال نمایند.

 

                      

کد خبر 1230203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha