ایجاد سلامتکده طب سنتی  در قزوین

افلاطونی گفت: جانمایی برای احداث مرکزی تحت عنوان سلامتکده با هدف تشخیص و درمان امراض از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «رضا افلاطونی» در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه آزاد بیان کرد: برای احداث مرکزی تحت عنوان سلامتکده با هدف تشخیص و درمان امراض از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی در 2  نقطه از استان قزوین جانمایی صورت گرفته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: یکی از این مکان ‌ها در محدوده بوستان باراجین و دیگری در ایستگاه گیاهان دارویی در زراباد الموت شرقی واقع شده است که پس از کارشناسی لازم یکی از آنها انتخاب خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در گذشته هم تحت عنوان شهرک گیاهان دارویی یک مصوبه در سفر رئیس جمهور به استان قزوین به تصویب رسیده که می ‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

 

افلاطونی تأکید کرد: افزایش تولید گیاهان دارویی، ایجاد مکانی برای تشخیص و درمان در قالب مجموعه سلامتکده و آموزش طب سنتی از عمده مواردی است که برای سازمان جهاد کشاورزی اولویت دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امکان قرارداد برای ایجاد سایت گیاهان دارویی تحت قانون منابع طبیعی وجود دارد و از آنجایی که مردم استان قزوین به طب سنتی علاقمند هستند، این امکان فراهم است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: استان قزوین ظرفیت های مناسبی برای توسعه صنعتی گیاهان دارویی دارد به طوری که در حال حاضر در یک هزار و ۱۸۰ هکتار از عرصه های کشاورزی استان گیاهان دارویی کشت می شود که از این عرصه ها سالانه بیش از ۸۴۳ تن گیاه دارویی تولید می شود.

کد خبر 1230246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha