شرکت ۹۰ ناشر با شش هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

سردار ناظری از برگزاری ۲۰ مراسم رونمایی و ۹ نشست در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت خبر داد و گفت: اسباب بازی و لوازم التحریر اسلامی نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سردار علی ناظری امروز سه شنبه 17 آبان در نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت که در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت یک نمایشگاه ملی است چون این نمایشگاه به اقصی نقاط کشور می رود. ما تاکنون این نمایشگاه را در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، تهران، شیراز، تبریز و بندرعباس برگزار کردیم و امسال یازدهمین دوره آن را در شهر مقدس قم برگزار می کنیم.

 

مدیر اجرایی یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت با بیان اینکه فرهنگ ایران اسلامی همان فرهنگ دفاع مقدس است، عنوان کرد: ما فرهنگ را در دوران دفاع مقدس پیدا کردیم. امسال یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت را در همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به میزبانی سپاه قم برگزار می کنیم. به تمام ناشرانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند، اسکان رایگان داده می شود و غرفه ها هم رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی از ثبت نام بیش از 90 ناشر دولتی و خصوصی با بیش از 40 هزار عنوان کتاب در یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت خبر داد و افزود: موضوع کتاب هایی که در این نمایشگاه عرضه می شود، دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت است. ما برای برگزاری این نمایشگاه 115 غرفه برپا کردیم.

 

سردار ناظری با اشاره به برنامه های جنبی یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت بیان کرد: ما نشست هایی با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حوزه نشر کتاب، ناشران و نویسندگان در این نمایشگاه در نظر گرفتیم. بر این اساس در این دوره از نمایشگاه 9 نشست برگزار می کنیم. این نشست ها از شنبه هفته آینده تا پنج شنبه برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت از پنج شنبه 19 آبان تا جمعه 27 آبان برگزار می شود. ساعت کار این نمایشگاه از 9 تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 21 است. علاوه بر این ما 20 مراسم رونمایی کتاب در این نمایشگاه برگزار می کنیم. آقای جبلی رییس سازمان صدا و سیما و حاج آقا آقاتهرانی قول دادند که به این نمایشگاه بیایند.

 

مدیر اجرایی یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با اشاره به افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه پنج شنبه 19 آبان در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) در گلزار شهدای قم افتتاح می شود. قرار است وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی ایشان آقای احمدوند هم برای مراسم افتتاحیه تشریف بیاورند. ما برای ایجاد تنوع در این نمایشگاه غرفه های مختلف از جمله مهدویت، بصیرت افزایی، ستیز با استکبار و همچنین غرفه حجاب و عفاف را در نظر گرفتیم. همچنین در این نمایشگاه اسباب بازی و لوازم التحریر اسلامی عرضه می شود. تئاتر خیابانی  نیز در نظر گرفتیم که این نمایشگاه جنبه های مختلفی داشته باشد و صرفا محلی برای ارایه کتاب نباشند. همچنین شبکه افق نیز از این نمایشگاه پخش مستقیم برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مورد برپایی نمایشگاه ملی کتاب، انقلاب و مقاومت خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد، علاقه مندان مطلع می شوند و از نمایشگاه بازدید می کنند. به طور جنبی پیش بینی بن کتاب برای دانش آموزان و طلاب را کردیم، قیمت کتاب بالاست و خرید کتاب برای دانش آموزان و طلاب سخت است. مطلع شدن تمام اقشار به خصوص دانش آموزان و طلاب مسئله مهمی است.

کد خبر 1230395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha