هیچ کسی در بیرون از مرزها، دلسوز کشور و مردم ما نیست/ همه اقوام ایرانی به سرود و پرچم این کشور افتخار می‌کنند

وحیدی گفت: هیچ کسی در بیرون از مرزهای کشور بیشتر از این مردم دلش برای کشور و مردم نمی سوزد. هر کسی با اتکای به خارجی و با ایجاد واگرایی بخواهد راه ملت و اقوام ایرانی را دچار خدشه کند و بخواهد اختلاف بین اقوام بیندازد حتما وصل به خارج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «احمد وحیدی» شامگاه امروز (سه شنبه ۱۷ آبان) در مراسم آغازین پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهارکرد: امروز فرصت خوب و توفیقی است تا در استان گلستان بین مردم شریف، بزرگوار و صمیمی گلستان و مهمانان این استان در جشنواره پرمفهوم و پرمعنا فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین باشم.

 

وزیر کشور با تاکید براینکه یکی از مسائل مهم امروز بشر را توجه به اقوام دانست و گفت: در فرهنگ جهانی و در آنچه که به عنوان دهکده جهانی شناخته می شود، آنچه که لگدمال خواهد شد همین قومیت هاست. فرهنگ شهروند جهانی به مفهوم یکسان سازی انسان ها آنهم در چارچوب و قالب فرهنگ غربی است. در این مضمون افراد، انسان های مکانیکی هستند.

 

وی با تاکید براینکه فضای مجازی امروز در خدمت دنیای غرب برای یکسان سازی انسان هاست، افزود: در مقابل آن فرهنگ اسلامی است که همه تفاوت ها و تنوع ها را به رسمیت می شناسد، به آن ها تاکید دارد و به دنبال حفظ اصالت ها و هویت های اقوام است.

 

وحیدی اظهار کرد: غربی ها آن فرهنگ جهانی که با خرد کردن همه اصالت های اقوام را به عنوان حقوق بشر تحویل می دهند و ایران اسلامی که به دنبال دادن اصالت به قومیت هاست را مخالف حقوق بشر معرفی می کنند. فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما به شدت از فرهنگ های اصیل در اقوام مختلف کشور دفاع می کند، همه را به رسمیت می شناسد و بر حفظ اصالت و مفاخر آنها تاکید دارد و توانسته با هویت قوی ایرانی اسلامی چتر پوششی برای همه اقوام ایجاد کند و اقوام ایرانی نیز به خوبی جایگاه واقعی، ارزشمند و والای خود را می شناسند.

 

وی با تاکید براینکه اقوام در کشور ما فرصت بزرگی هستند، گفت: اقوام نه تنها برای حفظ کشور که مرزداران و مرزبانان کشور ما هستند بلکه برای در پیشرفت کشور هم نقش دارند. اقوام یکی از بزرگترین فرصت های کشور برای نمایش قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این گستره جغرافیایی بزرگ هستند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه در ۴۳ سال قبل، دشمن، ملت و انقلاب ما را از تجزیه استان های قوم نشین می‌ترساند، افزود: حتی زمانی که شاه خائن از کشور هم فرار می کرد از این حرف ها می زد اما امروز بزرگترین مدافعان کشور همین اقوام هستند. اقوام ایرانی در مناطق مختلف می توانند یک قدرت بیافرینند و یک زندگی پر از نشاط و ارتباط و تعامل داشته باشند.

 

وی با اشاره به حضور اقوام مختلف در استان گلستان ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار است و باوجود همه تلاش دشمنان که تصور کردند می توانند روی اقوام ما کار کرده و واگرایی ایجاد کنند نه تنها نتوانستند بلکه اقوام ایرانی خود بزرگترین مدافعان بوده‌اند.

 

وحیدی گفت: حفظ اصالت ها و  هویت یابی اقوام بسیار مهم است و دشمنان ما به دنبال از بین بردن هویت ها هستند و وقتی  که انسان ها بی هویت شدند هرآنچه که می خواهند را به آنان تحمیل خواهند کرد. اگر به اقوام توجه کنیم که این توجه هم وجود دارد بزرگترین فرهنگ مقاوم را در مقابل فرهنگ مهاجم غرب خواهیم داشت.

 

وی درباره پیام جشنواره اقوام ایران زمین اظهارکرد: پیام این جشنواره به میزبانی مردم و مسئولان گلستان پیامش این است که اقوام ایرانی در کنار هم این کشور را به اوج عزت و اقتدار می رسانند و پرچم و سرود این کشور هر ایرانی را به شعف و وجد می آورد. همه ما ایدانی ها افتخار می کنیم زیر این پرچم هستیم و کسی فکر نکند که می تواند این سرود و پرچم را از ما بگیرد. همه مردم ما به سرود، پرچم، عزت، عظمت و  مفاخر خود افتخار می کنند.

 

وحیدی با بیان اینکه همه اقوام در تک تک پیشرفت های کشور دخیل هستند، خاطرنشان کرد: باید بهره های فراوانی از این فرصت بگیریم. سنت های اصیل و حسنه و دانش تجربی بین قومیت های مختلف وجود دارد که باید شناسانده شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ کسی در بیرون از مرزهای کشور بیشتر از این مردم دلش برای کشور و مردم نمی سوزد. هر کسی با اتکای به خارجی و با ایجاد واگرایی بخواهد راه ملت و اقوام ایرانی را دچار خدشه کند و بخواهد اختلاف بین اقوام بیندازد حتما وصل به خارجی است و از خارج خط می گیرد.
 

وزیر کشوز از بصیرت و توجه همه اقوام ساکن در استان گلستان تشکر کرد و افزود: اقوام، نقش خود را در همبستگی و پیوستگی وحفظ امنیت استان ایفا کردند و این نشان می دهد اقوام ما به ایران عزیز عشق می ورزند و ایران اسلامی با اقوامش عزیز و مقتدر است.

 

وی تصریح کرد: کسی که به این پرچم و سرود بی توجهی و بی اعتنایی کند از ضعف هویت و اصالت اوست که دچار خدشه شده است.

 

 

کد خبر 1230551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha