آغاز به کار همایش نی نوازی جنوب کرمان

بهرام مسلمی مهنی گفت: شامگاه گذشته اولین همایش نی نوازی جنوب کرمان با حضور ۶ گروه از هنرمندان در شهر جیرفت آغاز به کار کرد.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: شامگاه گذشته اولین همایش نی نوازی جنوب کرمان با حضور ۶ گروه از هنرمندان در شهر جیرفت آغاز به کار کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری تاکنون به شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه پرداخته ایم و بر همین اساس استعدادها شناسایی شده اند.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری پیش رو، بیان کرد: جشنواره استانی تئاتر خیابانی با استقبال بی نظیر مردم در جیرفت برگزار شد و در آینده نیز جشنواره تئاتر استانی، جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره موسیقی هلیل تا جاز در منوجان، اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی در رودبار جنوب و … را در پیش رو داریم که قرار است تا پایان سال برگزار شوند.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که ظرفیت موسیقیایی جنوب کرمان در کشور بی نظیر است، اظهار کرد: پژوهش در حوزه موسیقی باید صورت پذیرد تا موسیقی جنوب کرمان این هنر اصیل در کشور شناخته شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه، عنوان کرد: موسیقیایی ما روح و جان دارد باید زنده و پا بر جای باشد بنابراین قطعا در سال های آینده چنین برنامه هایی بیشتر برگزار خواهد شد.

کد خبر 1230940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha