همه ظرفیت ها برای جوانی جمعیت بسیج شود

دلشادی با اشاره به اینکه جمعیت با کیفیت عامل قدرت جامعه و کشور است، گفت: بسیج امکانات و ظرفیت های موجود در کشور و اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب برای حرکت به سمت جوانی جمعیت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «سینا دلشادی»، امروز پنج شنبه (۱۹آبان) در جلسه تبیین جمعیتی و تقدیر از بانوان دارای بیش از سه فرزند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با موضوع اهمیت زاد و ولد و تبیین جمعیتی برگزار شد، با اشاره به نرخ رشد جمعیت و پایین بودن این نرخ، گفت: استان مرکزی به همراه استان‌های شمالی کشور جز سه استان پیر کشور است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به وقایع چهارگانه جمعیتی شامل تولد، وفات، طلاق و ازدواج، افزود: ۷ و نیم درصد جمعیت کشور تصمیمی برای فرزند دار شدن ندارند.



وی با بیان اینکه ۲۲/۸ درصد جمعیت استان خانواده تک فرزند هستند، ادامه داد: در سطح جانشینی تراکم جمعیت پدر و مادر باید حداقل دو فرزند داشته باشند.

 

این مقام مسئول با اشاره به جوان بودن کشور ایران، گفت: آینده هولناک جمعیتی در ایران، تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ادامه داد: پنجره جمعیتی در ایران از سال۱۳۸۵ تا سال ۱۴۲۰ است و در استان مرکزی نیز جز استان‌های سالخورده است.

 

دلشادی با توجه به تغییر رویکرد گفتمان جدید در کشور و وجود پنجره جمعیتی بیان کرد: بهترین وضعیت برای جامعه ما این است که با بسیج امکانات و ظرفیت های موجود در کشور و با اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب افزایش جمعیت این تهدید و بحران را کاهش دهیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آثار و پیامدهای پنجره جمعیتی را، توسعه کیفی سرمایه انسانی، افزایش کمی عرضه نیروی کار، افزایش پس انداز ها و سرمایه گذاری ها، کاهش نسبت های وابستگی سنی، نوسانات سنی، تولید و مصرف و افزایش باروری دانست.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور مفتح زاده، مدیر کل دفتر زنان و خانواده استان مرکزی برگزار شد، از بانوان دارای بیش از سه فرزند این اداره کل با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1231127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha