رشد جمعیت ایران نیاز به کار فرهنگی  و جهادی دارد

مفتح زاده با اشاره اهمیت فرهنگ سازی در رابطه با رشد جمعیت در کشور و استان مرکزی گفت: رشد جمعیت ایران نیازمند اجرای کار فرهنگی و جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی «پروین مفتح زاده»، در جلسه پنجره جمعیتی و تقدیر از بانوان دارای بیش از سه فرزند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت، گفت: رفع مشکلات جمعیتی ارتقای سطح فرهنگی در جامعه و توجه به مسایل روز جامعه امری ضروری است و دستگاه های فرهنگی باید به این مهم بپردازند.

 

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی با بیان اینکه 2 مساله بحران آب و رشد جمعیت در کشور دو مشکل اساسی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود، ادامه داد: فرهنگ سازی  اجرای کار فرهنگی و آموزشی در این راستا امری واجب و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان های بحران دیده از لحاظ جمعیتی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری پیرامون این مساله بسیار سخن گفته اند و ایشان از سال 92 دغدغه مندی خود را افشا کرده اند.

 

مفتح زاده با تاکید بر اینکه در مباحث فرهنگی و تربیتی کم کاری شده است، اظهار کرد: باید در این راستا جهادی کار شود و با ایجاد خودباوری در بین جامعه و جوانان و از بین بردن نگرانی ها این مسایل را مرتفع و به سمت و سوی پیشرفت در همه ابعاد به ویژه افزایش جمعیت برویم.

 

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری استان مرکزی با بیان اینکه ارشاد اسلامی یکی از دستگاه های متولی فرهنگ .و فرهنگ سازی است، ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی با و همراهی و همدلی دستگاه های فرهنگی با این مجموعه می تواند بسیار موثر بوده و گام های اساسی در این رابطه برداشته شود.

 

وی همدلی و همراهی با مردم توسط دستگاه های متولی، ارایه آمار و گزارش از وضعیت جمعیتی و جامعه و صادق بودن با مردم را راهی برای ایجاد اعتماد عمومی و حرکت رو به رشد و پیشرفت جامعه در همه ابعاد دانست و بیان کرد: باید آمار و اطلاعات در رابطه با مسایل مختلف به مردم ارایه شود چرا که مردم با اطلاع از مسایل خود به بهترین شکل در جهت رفع مشکلات بر خواهند آمد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: وقتی قرار است کار جهادی انجام شود باید نگاه جهادی نیز داشته باشیم و با همین نگاه بحران های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

 

مفتح زاده با بیان اینکه در دولت جدید کار در حوزه های مختلف کلید خورده است، گفت: همه باید پای کار باشند تا بتوانیم با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست و به موقع از بحران های پیش رو عبور کنیم و جمعیت با کیفیت که عامل رشد و قدرت جامعه و کشور است را پرورش دهیم.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانوان شاغل در این اداره کل برگزار شد، از بانوان دارای سه فرزند و بیشتر این اداره کل تقدیر شد.

 

کد خبر 1231139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha