نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر اقدام مؤثری است

هادی خورشاهیان با بیان این‌که نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با محوریت معرفی نویسندگان و آثار آن‌ها، اقدام خوب و مؤثری است، گفت: تفاوت هفته کتاب با هفته‌های دیگر سال در برگزاری برنامه‌های ویژه است و در این ایام توجه رسانه‌‌ای و دولتی به کتاب بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هادی خورشاهیان در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: ایجاد نیاز در ارتباط با مطالعه کتاب کافی نیست، گاهی نیاز به تنهایی کفایت نمی‌کند و انگیزه هم باید در کنار آن قرار بگیرد. اینکه ما فکر کنیم اگر نیازی را ایجاد کنیم، علاقه به مطالعه هم به‌وجود می‌آید، فکر غلطی است. مثلا با ساختن برنامه‌های تلویزیونی متنوع و جذاب می‌توان به این مهم دست یافت. همچنین گاهی لازم است مفاهیم جدیدی را مطرح کنیم که نیاز و انگیزه مردم در آن منعکس شود تا به این ترتیب تمایل مردم به خواندن کتاب افزایش یابد.

 

وی گفت: تفاوت هفته کتاب با هفته‌های دیگر سال در برگزاری برنامه‌های ویژه و خلاقانه با محوریت است و در این ایام توجه رسانه‌‌ای و دولتی نیز به کتاب بیشتر می‌شود. در واقع کسی که اهل کتاب خواندن است، کتاب را در طول سال می‌خواند، اما نکته متفاوتی که این هفته را از روزهای دیگر سال متفاوت می‌کند، تمرکز روی برنامه‌هایی است که به‌صورت ویژه در این هفته برگزار می‌شوند. 

 

نویسنده کتاب «کلمات نوه‌های پدربزرگند»، افزود: نکته دیگری که این هفته را از روزهای دیگر سال متمایز می‌کند این است که وقتی کتابی به‌عنوان کتاب نمونه سال معرفی می‌شود، نوبت چاپ و شمارگان کتاب افزایش پیدا می‌کند؛ این امر بر میزان مطالعه کتاب تأثیر مستقیم دارد. همچنین در این هفته کتاب‌هایی در ژانرهای مختلف معرفی می‌شوند که نوع معرفی آن‌ها می‌تواند خواننده‌هایی را به خواندن آن اثر جذب کند. 

 

 خورشاهیان در پایان اظهار کرد: نصب بیلبوردهای تبلیغاتی که با محوریت معرفی نویسندگان و آثار آن‌ها، سال گذشته نیز انجام شد، اقدام خوب و مؤثری است. من فکر می‌کنم با راه‌اندازی سامانه‌ای که نظرات مردم را در ارتباط با کتاب‌های مورد علاقه‌شان ثبت کند یا استفاده از فهرست آثار پرفروش یک سال اخیر کشور و کتاب‌هایی که در یک سال گذشته جایزه گرفته‌اند، می‌تواند دامنه معرفی کتاب‌ها را گسترده‌تر کرد؛ در این صورت کتاب‌هایی که معرفی می‌شوند، تنوع بیشتر و ژانرهای مختلفی دارند. 

 

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

کد خبر 1231493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha