نمایشگاه تعاملی برای معرفی اسلام در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، نمایشگاه تعاملی برای معرفی اسلام در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ترتیب داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی صباح، با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی قطر 2022، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، یک نمایشگاه تعاملی اسلامی در دوحه پایتخت این کشور به منظور معرفی دین اسلام در جام جهانی راه اندازی شد.

 

صالح الآخن، یکی از مسئولان وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر گفت: «نمایشگاه تعاملی اسلامی شامل بازدید از مسجد جامع دولتی قطر است که بازدیدکنندگان از طریق آن با مسجد و معماری اسلامی آن و همچنین برخی از ابعاد اسلام و ایمان و برخی از مساجد تاریخی در این کشور آشنا می شوند. این مسجد بزرگ‌ترین و زیباترین مسجد قطر به شمار می آید. ۹۳ گنبد، درگاه و نقش و نگارهای زیبا از مشخصه های این مسجد است.

 

این نمایشگاه متشکل از امکانات متعددی است که مهم ترین آن اتاق استقبال و وداع است و در این اتاق، لباس اسلامی مناسب برای ورود به مسجد داده می شود.

 

محل برگزاری نمایشگاه شامل فضای انتظاری است که بازدیدکنندگان برای استراحت از آن استفاده می‌کنند و در آن می ‌توانند مطالب بصری دو محقق مسلمان « ابوالقاسم الزهراوی» و «محمد الخوارزمی» را مشاهده کنند.

 

قطر از 20 نوامبر تا 18 دسامبر میزبان فینال جام جهانی خواهد بود.

 

مسابقات قهرمانی قطر 2022 با بازی افتتاحیه بین قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت در اولین جام جهانی فوتبال که در خاورمیانه و جهان عرب برگزار می شود، آغاز می شود.

کد خبر 1232166

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha