«# فلسطین- در- موندیال»/ طرح جوانان مسلمان برای حمایت از فلسطین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

رژیم صهیونیستی درحالی از حضور فلسطینی در جام جهانی۲۰۲۲ قطر جلوگیری کردند که جوانان مسلمان طرح «فلسطین در موندیال» را در حمایت از ملت فلسطین به راه انداختند و هشتگ«# فلسطین- در – موندیال» را کلید زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرکز الفلسطینی للاعلام، فلسطین برای نخستین بار در تاریخ بدون داشتن تیم در جام جهانی و در غیاب تماشاچیان فلسطینی شرکت می کنند، فلسطین با پرچم‌های خود و آرمان خود که توسط جوانان مسلمان روایت می شود، حضور خواهد داشت.

این جوانان مسئولیت رساندن وضعیت فلسطین و مردم آن را به جهانیان به دور از روایت‌های صهیونیستی دارند.

 

باوجود اینکه رژیم صهیونیستی اجازه سفر به فلسطینی برای دیدن بازی‌های جام جهانی قطر را نداد، اما می بینیم که صداهایی در حمایت از فلسطین در ورزشگاه های قطری که میزبان تیم های جام جهانی خواهند بود، شنیده می شود. همچنین طرح «فلسطین در موندیال» برای انتقال حقایق از طریق گروهی از جوانان به نام «سفیران فلسطین» راه اندازی شده است.

 

این ابتکار پیش از این در استادیوهای ورزشی مشاهده نشده بود. زیرا از ترس تحریم‌های فیفا از در دست داشتن پرچم داخل ورزشگاه‌‌ ها یا در جریان رویدادهای ورزشی مختلف به دلایل سیاسی جلوگیری می شد.

 ابتکار پیشنهادی

طرح «فلسطین در موندیال» پنج ایده است که توسط هواداران عرب و باشگاه‌های شرکت کننده در جام جهانی اجرا می شود. این ایده‌ها شامل بستن بازوبند«کاپیتانی» تیم های عربی شرکت کننده در مسابقات با رنگهای پرچم فلسطین، برافراشتن پرچم فلسطین در داخل و اطراف استادیوم ها و بالای خودروها و منازل، تشویق فلسطین قبل از بازی ها و در جریان و بعد آن است.

 

همچنین فعالیت‌های «سفیران فلسطین» در چارچوب این طرح قرار دارد. گروهی از مردم در طول روزهای جام جهانی در میان هوادارانی که از سراسر جهان می آیند، درباره مسئله فلسطین سخن می گویند تا واقعیت آن را در ارتباط مستقیم به هواداران فوتبال بیان کنند.

 

برپاکنندگان این طرح در چارچوب پیشنهادات خود از مفسران مسابقات، مجریان برنامه و اینفلوئنسرها چه در تلویزیون و چه در شبکه های اجتماعی خواستند تا مسئله فلسطین تبیین کنند و درباره آن در خلال تفسیر مسابقات صحبت کنند.

 

دعوت برای تعامل در شبکه های مجازی از طریق هشتگ‌های مختلف از جمله «فلسطین در موندیال» از جمله این پیشنهادهاست تا مسئله فلسطین بیشتر مطرح شود و به ترند در شبکه های مجازی تبدیل شود.

کد خبر 1234237

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha