فراخوان دومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌ رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و توسعه‌ فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، دومین سلسله همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌ رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، دومین سلسله رویدادها و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در شش‌ماهه‌ دوم سال جاری برگزار می‌کند.

 

هر نمایش باید قبل از حضور در هر مرحله از همایش طبق برنامه‌ی اعلام شده در مسجد یا مساجد محله و شهر مربوطه اجرای عمومی داشته باشد. نمایش‌ها باید تک‌جنسیتی بوده و قابل اجرا در مسجد و یا محوطه‌ی وابسته به مسجد باشند.

 

مدت زمان نمایش‌ها باید حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۲۵ دقیقه باشد و اعضای گروه‌های اجرایی بایستی از بین نوجوانان و جوانانی باشند که در مسجد محل یا کانون فرهنگی و هنری مرتبط با مسجد محل خود فعالیت دارند.

 

مواردی چون کیفیت اجرا و تعداد مخاطب، نحوه‌ی تبلیغ و اطلاع‌رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با مخاطب مسجدی و مضامینی چون تاریخ شفاهی مسجد و وقایع انقلاب اسلامی در محل و همچنین زیست بوم فرهنگی منطقه، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد و… از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش آثار در هر مرحله خواهد بود.

 

در خصوص حوزه های هنری استان هایی که از نقشه تحول خود دفاع کرده اند، اولویت در حمایت با آثاری ست که مبتنی بر موضوع سند دفاع شده ارائه گردد و آثار گروههای محلات محروم و حاشیه شهر در اولویت انتخاب خواهند بود.

 

مهلت ارائه‌ معرفی‌نامه، فرم مشخصات گروه و عنوان اثر، متن یا طرح نمایشی و ثبت آنها در سایت artfest.ir تا تاریخ  ۱۴ آذر‌ماه ۱۴۰۱ و  اعلام نتایج جهت حضور در اجراهای محلات شهری و روستایی ۲۵ آذر ماه امسال معرفی شده است.

 

حضور نمایش‌ها در مرحله اجراهای محلات از ۲۷ آذر تا ۷ بهمن ماه خواهد بود و گروه‌های برتر جهت حضور در مرحله همایش استانی ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام می شود.

 

همایش‌های استانی جشنواره تئاتر بچه های مسجد در بازه‌ی زمانی۲۴ بهمن ماه تا ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شده و گروه‌های برتر استانی جهت حضور در مرحله‌ی پایانی ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ معرفی می شوند. همچنین نتایج داوری و معرفی گروه‌های برگزیده ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

کد خبر 1232373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha