ادبیات دفاع مقدس نیازمند تولید دانش در مباحث نظری است

کامور بخشایش با بیان اینکه با فقر منابع در مباحث نظری حوزه پایداری روبرو هستیم، گفت: ضرورت ها و بایسته هایی که ادبیات دفاع مقدس با آن روبروست در کتاب گوی بیان ملموس شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جواد کامور بخشایش امروز سه شنبه 24 آبان در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب گوی بیان که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: امروز در این مراسم شاهد رونمایی از یکی از آثار خوب در حوزه دفاع مقدس هستیم و بنده به آقای فروغی نویسنده کتاب گوی بیان تبریک می گویم.

 

این نویسنده و منتقد ادبی با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس بعد از فراز و فرودهای فراوان نیازمند تولید دانش در حوزه مباحث نظری است، عنوان کرد: هر سال جریان سازی هایی صورت می گیرد و آثاری منتشر می شود. رویدادهای متعددی در راستای تعالی بخشی ادبیات دفاع مقدس برگزار می شود. هر جشنواره ای تلاش می کند که کتاب های دفاع مقدس را چند مرتبه تعالی ببخشد.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس یکی از رویدادهای فرهنگی در حوزه جریان سازی و جریان شناسی است، افزود: کار بسیاری از جشنواره ها در همان روز اختتامیه تمام می شود. خوشحالم که در دو سه سال اخیر جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس به عنوان یک جریان شناسی و جریان سازی در طول سال فعالیت هایش را تداوم می بخشد. یکی از این راه ها گفت و گو با اصحاب دانش و داوران جشنواره است که عهده دار ارزیابی کتاب های تولید شده هستند.

 

وی ادامه داد: بهترین فرصت است که بیاییم ارزش ها و ارزیابی ها را آشکار بیان کنیم. دیدگاه های اساتید فن باید مطرح  شود. کسانی که دست به قلم هستند یا نوقلم هستند باید توسط اساتید فن راهنمایی شوند. این مسئله موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آثار دفاع مقدس می شود.

 

کامور بخشایش با بیان اینکه کتاب گوی بیان در بخش تعالی بخشی دفاع مقدس کتاب خوبی است، تصریح کرد: آنچه در این کتاب بیشتر ملموس است شاخص ها، ضرورت ها و بایسته هایی است که ادبیات دفاع مقدس با آن روبروست. در کنار آن ضرورت ها باید و نبایدهای ادبیات دفاع مقدس لازم است کسانی که در این عرصه قدم و قلم می زنند با این بایسته ها و بایدها و نبایدها آشنا شوند تا آثار فاخری تولید شود.

 

این نویسنده با اشاره به اینکه با فقر منابع و اطلاعات در مباحث نظری در حوزه ادبیات پایداری روبرو هستیم، گفت: این باعث می شود که با کتاب های فاخر و ارزشمند روبرو نشویم. گاهی ما در داوری های جشنواره خیرالموجودین را انتخاب می کنیم در صورتی که با قله های مورد انتظار ما فاصله زیاد است. کتاب گوی بیان در فرآیند ایجاد نزدیکی دانش در ذهن داوران و فرآیند تولید شاخص های حوزه کتاب دفاع مقدس اثرگذار خواهد بود. باید در آینده حتما جلسات نقد و بررسی این کتاب برگزار شود.

 

این منتقد ادبی ضمن تبریک به آقای فروغی نویسنده کتاب گوی میدان و انتشارات سریر ناشر این کتاب تصریح کرد: کتاب گوی بیان جایگاه واقعی خود را در بین کتاب های خوب دفاع مقدس در حوزه مباحث نظری باز خواهد کرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب گوی بیان با حضور دکتر مهدی کاموس، جواد کامور بخشایش و محسن شاه رضایی رونمایی شد.

کد خبر 1232488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha