ضریب نفوذ کتاب های دفاع مقدس در جامعه باید مشخص شود

شاه رضایی گفت: یک گروه پژوهشی باید در مورد اقبال و استقبال مردم به خصوص جامعه نخبگانی از کتاب های دفاع مقدس تحقیق و بررسی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب گوی بیان نوشته محمد قاسم فروغی امروز سه شنبه 24 آبان همزمان با چهارمین روز از سی امین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور مهدی کاموس، جواد کامور بخشایش و محسن شاه رضایی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

 

محسن شاه رضایی در این مراسم گفت: ما همیشه این دغدغه را داشتیم که جشنواره ها بعد از اختتامیه به کار خود پایان می دهند اما در مورد جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس تلاش کردیم که این اتفاق نیفتد. کارهایی مانند مراسم نقد و بررسی کتاب و اقدامات ویژه مرتبط حرکت های میمون و مبارکی است.

 

این پژوهشگر و نویسنده در مورد کتاب گوی بیان اظهار داشت: عنوان کتاب گویاست. اساتیدی کنار هم جمع شدند در مورد ادبیات دفاع مقدس مباحث چالشی را مطرح کردند که تمام آنها در کتاب گوی بیان تبیین شده است. کتاب گوی بیان منشوری است که می شود از آن برداشت های خوبی کرد و نوشتن و چاپ این کتاب دستمریزاد دارد. کتاب گوی بیان جزو اولین کارها در این حوزه است و حتما راقی خواهد بود.

 

رییس هیئت داوران نوزدهمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بحث کتاب دفاع مقدس، رشدهای کمی و کیفی داشته است و سوالی که مطرح است، این است که کتاب های دفاع مقدس در حوزه های نخبگانی و علمی و آموزشی چقدر استقبال شده است. پیشنهاد دارم که یک گروه علمی و پژوهشی، پژوهش همه جانبه انجام دهند، این گروه باید تحقیق و بررسی کنند در مورد اقبال و استقبال از کتاب های دفاع مقدس به خصوص در حوزه نخبگانی کشور.

 

شاه رضایی برگزاری جلسات نقد و بررسی برای کتاب گوی بیان را ضروری دانست و افزود: هر کار اولی نیاز به ادامه و تعمیم دارد. اولین قدم تعمیم معرفی و نقد و بررسی آن است. امیدوارم همه این کارها به شعار هویت ملی ختم شود.

 

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: باید ببینیم ضریب نفوذ کتاب های دفاع مقدس در جامعه چقدر است و این مسئله ناظر به هویت ملی است. در حال حاضر هیچ چیز جز تقویت هویت ملی مورد نیاز جامعه ما نیست.

کد خبر 1232490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha