کتابخانه سیار در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی راه اندازی می شود

اوحدی گفت: طرح کتابخانه سیار را در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی راه اندازی می کنیم تا از این طریق کتبی علمی مناسبی که بتواند شبهات جوانان در حوزه های مختلف را پاسخ دهد به آنان معرفی و ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ذبیح الله اوحدی امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی با استاندار اظهار کرد: دانایی اگر چه توانایی است اما باید تبدیل به دارایی شود؛ مشکل ما امروز این است که مردم کتاب می خوانند، دانا می شوند اما آنچه را که می فهمند، دارا نمی شوند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه برای مردم اقتصاد اندیشه مهمتر از خود اندیشه است، تصریح کرد: از آنجایی که قیمت کتاب ها بسیار بالا است مردم توانایی خرید ندارند بنابراین باید فکری به حال اقتصاد اندیشه شود.

 

اوحدی با بیان اینکه خانواده ها امروز خوراک ذهنی برای معنویت فرزندانشان ندارند و نگران هم هستند، ادامه داد: ممکن است فردی مدرک دکترا داشته باشد اما فاقد مهارت اندیشه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دانشجویان کتب علمی را مطالعه می کنند و دنبال اخذ مدرک هستند، گفت: اما مشکل اساسی که در دانشگاه داریم این است که دانشجویان سواد علمی، معنوی و سیاسی بالایی دارند اما تحلیل یاد ندارد و نمی توانند از این سواد خود بهره ببرند یعنی در تربیت تحلیلی دانشجویان ضعیف هستیم چون دانشجو اطلاعات عمومی معنوی و سیاسی ضعیفی دارند.

 

عضو انجمن کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه هوش سیاسی مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه به آن پرداخته نمی شود، در ادامه عنوان کرد: طرح کتابخانه سیار را در دانشگاه پیام نور راه اندازی می کنیم تا از این طریق کتبی علمی مناسبی که بتواند شبهات جوانان در حوزه های مختلف را پاسخ دهد به آنان معرفی و ارائه دهیم.

 

اوحدی با اشاره به اینکه امروز دیگر نمی توان معنویت را با داستان به مردم بدهیم، افزود: مردم نیازمند طرح معنویت آگاهانه هستند و باید از ظرفیت های خلاقانه در این حوزه استفاده کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1232622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha