چاشنی بصیرت انقلابی در وجود و آثار حاج  آقا مصطفی زمانی است

نیلی با بیان اینکه استقامت فرهنگی حاج آقا مصطفی زمانی مهمترین پیام برای ناشران است، گفت: اتصالات بین تشکلاتی از ویژگی های این ناشر پیشکسوت و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت حاج مصطفی زمانی امروز شنبه 28 آبان به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی با حضور علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مهدی رمضانی مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، صفار هرندی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 

میثم نیلی در این مراسم گفت: از دوره کودکی با محصولات و تولیدات حاج آقا مصطفی زمانی آشنایی داشتم. در مجمع ناشران انقلاب اسلامی همکاری ما در تشکل فکری و فرهنگی بود. ایشان بر گردن ما خیلی حق دارند.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کودکان دهه 50 و 60 از کتاب های مصطفی زمانی بهره برده اند و کماکان می برند، عنوان کرد: اخلاص و صفا با چاشنی بصیرت انقلابی در وجود حاج آقا مصطفی زمانی و آثار منتشر شده از ایشان در تمام سال ها وجود دارد. اگر نگاهی به نویسندگانی که کتاب هایشان در این نشر منتشر شده بیندازیم، می بینیم طیف وسیعی از حوزه علم و فرهنگ را دربر می گیرد، از حضرت امام خمینی (ره) تا نویسندگان حوزه ادبیات که برخی از آنها امروز هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: چاپ چهل و چند میلیون نسه کتابب کار ساده ای نیست. آقای حاج مصطفی زمانی این کار را کردند. انتشارات ایشان افتخار انتشار این همه کتاب را داشته است. تمام این کتاب ها در چهارچوب اسلام و انقلاب اسلامی بوده است و این افتخار نصیب هر کسی نمی شود.

 

نیلی با اشاره به اینکه مصطفی زمانی به همراه برادرش از موسسان مجمع ناشران انقلاب اسلامی بودند، افزود: در مجمع ناشران انقلاب اسلامی در روزهای ابتدایی سال تصورمان این بود که می خواهیم کاری کنیم برای متشکل شدن نشر به نفع اهداف انقلاب اسلامی. این نیازمند تجارب عمیقی بود، یک تعدادی جوان تر و تعدادی نیز مسن تر و با تجربه تر بودند. مرحوم آقای علیان و خود حاج آقا مصطفی زمانی نقش مهمی داشتند و با تجربه کار را پیش بردند. پایه این تشکل را به نحوی گذاشتند که با منطق جلو رود و جهت گیری انقلابی خود را حفظ و حراست کند.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیاری از انجمن ها و تشکل ها به آقای آقای مصطفی زمانی افتخار می کنند، بیان کرد: حاج آقا مصطفی همچنان با همان موتور خود می روند و بر می گردند و زندگی ساده خود و خانواده را پاک و سلامت حفظ کرده اند. اینها برای ما نمونه و الگو هستند. یک ویژگی دیگر حاج آقا مصطفی اتصالات بین تشکلاتی است. ایشان فقط به مجمع ناشران انقلاب اسلامی متصل نیست. انجمن قلم به ایشان افتخار می کند. انجمن کودکان، انجمن ناشران و تشکل های نویسندگان کودک به ایشان افتخار می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: استقامت فرهنگی حاج آقا مصطفی زمانی مهمترین پیام برای امثال بنده است که با کوچک ترین فشار از صحنه خارج نشویم. امید است که سالیان سال حاج آقا مصطفی زمانی بر سر نشر انقلاب اسلامی مستدام باشد و از محضر ایشان یاد بگیریم، امید است آثار ایشان همچنان نسل های بعدی انقلاب اسلامی را بسازد و بپردازد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از حاج آقا مصطفی زمانی مدیر انتشارات نشر زیارت که تاکنون بیش از 47 میلیون کتاب منتشر و توزیع کرده است، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1233515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha