حوزه علمیه باید سکوی پرشی برای رسیدن به مقام بندگی باشد

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید سکوی پرشی برای رسیدن به مقام بندگی باشد گفت: رویکرد دشمن در جنگ ترکیبی این است که قوه شناخت و ادراک انسان را مورد هجمه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه رضویه هویزه اظهار کرد: یکی از موثرترین و مهم‌ترین عواملی که انسان را به مقام تقوا می‌رساند؛ پیروی از ولایت و حرکت در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره توبه مبنی بر «يَأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَكُونُواْ مَعَ ٱلصَّدِقِينَ»، افزود: ‌در این آیه آمده است که اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راستگویان باشید؛ بر این اساس صادقین محمد و آل‌ محمد (ع) هستند.

 

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به مقام لقای خداوند متعال مأموریت دارد، تصریح کرد: لازمه اینکه انسان دست خود را در دست اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار دهد، تقوا است.

 

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه دشمنان و در رأس آن ابلیس تلاش می‌کند که انسان را از این مسیر منحرف کند ادامه داد: یاد مرگ و عالم آخرت از عوامل پارسایی و تقوا برای انسان است.

 

وی ابراز کرد: در این عالم نیز دو جبهه طاغوت و خداوند متعال و به عبارتی در دنیا دو کشتی بیشتر وجود ندارد؛ آنکه انسان را به مقصد می‌رساند همراهی با ولایت است و واجبات دینی، نماز و روزه شرط حضور در این کشتی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید سکوی پرشی برای رسیدن به مقام بندگی باشد عنوان کرد: اگر به این نیت آمدیم که شغل و به جایگاهی برسیم، اشتباه آمده‌ایم.

 

وی با اشاره به شرایط سخت کنونی و نوید عبور از آن، اضافه کرد: ما مشغول تحصیل، درس و مباحثه هستیم، اما دشمن در فضای مجازی حضور دارد و رویکرد جنگ ترکیبی را انتخاب کرده است که در آن قوه شناخت و ادراک انسان را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در خصوص نسل جوان یاد آور شد: یکی از تعبیرهای رهبر معظم انقلاب است که یکی از مراکز سعادت ملت و انقلاب اسلامی «جوان» است و دشمن همه توان خود را به کار گرفته که او را دچار انحراف کند؛ از این رو باید برای این نسل که موتور پیشران کشور هستند برنامه داشته باشیم و آنها را دریابیم.

 

کد خبر 1234755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha