افزایش اختیارات استانداران با جدیت در دستور کار است|تدوین  سند راهبردی اصلاحات پولی و بانکی

رضایی با بیان اینکه افزایش اختیارات استانداران با جدیت در دستور کار است، گفت: با تحولات اساسی درصدد گره گشایی از مشکلات جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محسن رضایی عصر روز شنبه(5آذر) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری مازندران ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه سیاست و اقتصاد به معنای واقعی در ایران اسلامی پیاده سازی نمی شده، اظهار کرد: همچنین حکام ایرانی متناسب با منافع  برخی کشورهای اداره می شدند.

 

 معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از40سال در حال جنگ با انقلاب اسلامی هستند و نمی خواهند ما سیاست و اقتصاد ملی داشته باشیم، افزود: مردم ما اعتراضات و مطالباتی دارند مطالبه گری روی دوم سکه دموکراسی است و اگر اجازه مطالبه گری به مردم داده نشود منطق دموکراسی نادیده گرفته می شود.

 

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری کسی دخالت در بحث دموکراسی ندارند اما در ایران متاسفانه کارشکنی بیشمار مشاهده می شود، گفت: در حوادث آمریکا و مرگ فرد سیاه پوست کسی دخالت نکرد.یا در بحث جلیغه زردهای فرانسه هم کسی به خود اجازه دخالت نداد.

 

رضایی با بیان اینکه مردم مطالباتی دارند و مسئولین هم گوش دادند و تلاش می کنند که خواست مردم مرتفع شود اما کشورهای دنیا نظیر آمریکا به جهت اینکه اقتدار ایران را نمی پسندند روی مطالبه گری مردم موج سواری می کنند، ادامه داد: قدرت نظامی ایران نظیر ساخت پهباد ها مورد پسند بسیاری از کشورها است که خواهان خریداری این پهبادها هستند.

 

وی با بیان اینکه گام دوم دولت ورود جدی در عرصه اقتصادی و لغو تحریم های دخلی و خارجی است، گفت: دولت سیزدهم مردمی است و با قدرت تمام درحال شکستن دیوار های تحریم است.

 

رضایی با بیان اینکه دیوارهای تحریم ها را با استفاده از توان داخلی می توان شکست و درها را گشود، افزود: دشمن نمی خواهد ایران به قدرت اقتصادی تبدیل شود و با استفاده از مطالبه گری مردم تلاش دارند ریسک سرمایه گذاری در کشور را بالا ببرند و جلوی پیشرفت اقتصادی کشور را بگیرند.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه اقتصادی نیازمند روحیه جهادی و بسیجی است، گفت: تقویت و تکمیل حوزه زیرساخت در عرصه اقتصادی را پیگیریم.

 

رضایی با بیان اینکه ایران یکی از ارکان تولید ثروتش ترانزیت بوده است، افزود: توسعه بحث ترانزیت کشور با هدف افزایش رشد ترانزیت این مرز و بوم در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه توسعه روابط خارجی را پیگیریم، گفت: کشورهای شانگهای، اوراسیا و منطقه را مورد توجه داریم.

 

رضایی از بروکراسی اداری و بخشنامه های خلق الساعه بعنوان تحریم های داخلی یاد کرد و افزود: حذف تعهد ارزی را برای کالاهای غیر نفتی، کشاورزی و پتروشیمی و جلوگیری از هدررفت محصولات کشاورزی را در دستور کار داریم.

 

وی از ایجاد نمایشگاه های کالاهای ایرانی در روسیه، قطر، ازبکستان و ... خبر داد و گفت: تجار خارجی باید با کالاهای ایرانی آشنا شوند تا درخواست صادرات ارائه شود.

 

رضایی با بیان اینکه زیرساخت هزینه های دولت نیز درحال تقویت است، افزود: ساختار بودجه دولت نیز به طور جدی مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه سند راهبردی اصلاحات پولی و بانکی تا پایان سال تدوین می شود، گفت: تفویض اختیارات به ویژه درحوزه ارائه تسهیلات را به استانداران پیگیریم.

 

رضایی با بیان اینکه تقویت و تحرک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها مورد توجه است، ازفود: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در حوزه مسائل کلان و مسائل روزمره نیز می تواند موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه مطمن باشید می توانیم گام دوم انقلاب اسلامی را با قدرت برداریم، گفت :جوانان با روحیه جهادی می توانند در این حوزه موفق عمل کنند.

 

رضایی با بیان اینکه محصولات استان به صورت سنتی تولید و صادر می شود که باید زنجیره ارزش را از نوآوری تا بازاریابی پیگیر باشید، افزود: کشاورزی صنعتی در مازندران به ارزش افزوده و تولید خواهد انجامید.

 

وی با بیان اینکه عدم صنعتی شدن کشاورزی و فقدان صنایع تبدیلی موجبات نارضایتی کشاورزان و باغداران را فراهم کرده که باید با توجه به تولید انبوه و با کیفیت استان در بخش مرکبات ، کیوی، برنج، شیلات و ...به رفع مشکلات این حوزه اندیشید، گفت: باید زنجیره های ارزش استان صنعتی شود.

 

رضایی با بیان اینکه زمانی در جنگ تحمیلی به بن بست خوردیم و باایجاد لشکر ویژه 25کربلا از بن بست خارج شدیم، اظهار امیدواری کرد کارآفرینان استان مازندران همانند عرصه دفاع مقدس در جبهه اقتصادی ورود کنند.

کد خبر 1235620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha