طرح نهضت ملی مسکن در کردستان با رفع چالش کمبود زمین، شتاب می‌گیرد

الیاسی گفت: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در ۲ ماه گذشته در راستای تامین زمین، چالش‌های پیش‌رو کاهش و درحال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با اشاره به اینکه حدود 152هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 64 هزار نفر توسط سامانه تایید نهایی شده‌اند.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان کردستان و با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمین‌های مناسب برای ساخت و ساز، چالش اصلی ما، تامین زمین مناسب برای متقاضیان بود که با تمهیدات اندیشیده شده و اتخاذ راه‌کارهای مناسب چالش‌های پیش‌رو کاهش و درحال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

 

 

وی یادآور شد: برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته، طی چهار سال 87 هزار و 239 واحد در استان ساخته می‌شود که 16هزار واحد آن روستایی، پنج هزار و 700 واحد استیجاری، 16 هزار و 300 واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز 12 هزار و 227 واحد است.

 

 

الیاسی افزود: هم‌اکنون حدود ۶ هزار واحد در شهرهای استان در حال ساخت است که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن در سنندج در دست اجرا است.

کد خبر 1235777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha