ضرورت پذیرش تحول نسلی و استفاده از ظرفیت آن ها در برنامه ریزی های فرهنگی دانشگاه ها

کلانتری از استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: متاسفانه دستاوردهای خوب دانشگاه ها ضریب رسانه ای پیدا نمی کند و بازنگری در سیاست ها و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه ها ضروری است.

عباس کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان کم توجهی دانشگاه‌ها به مسائل فرهنگی را جبران ناپذیر دانست و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دور شدن دانشگاه ها از برنامه ریزی های فرهنگی، فرصت های تعامل با دانشجویان کمرنگ شد.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ در خصوص سبک زندگی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رهنمودهای بسیار خوبی در مورد سبک زندگی مطرح و تجویزهایی متفاوت از گذشته ارایه کرد ولی متاسفانه ادراک درستی از این بیانات از سوی جامعه، صورت نگرفت.

 

وی ضمن تشریح اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: در این وقایع بخشی از بدنه معترض، خواهان انتخاب گری بودند و نگرانی آن ها معطوف به آزادی اندیشه نبود بلکه نگرانی آن ها معطوف به انتخاب بود و لذا بر این اساس همه باید در بازنگری برنامه ها تلاش کنیم.

 

کلانتری افزود: خوشبختانه دانشگاه اصفهان این موضوع را بسیارخوب ادراک کرده و برنامه ریزی های مدونی معطوف به سبک زندگی انجام داده است.

 

وی تحولات نسلی را یک امر طبیعی در جامعه ایران دانست و تصریح کرد: این حوزه نیز همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و توجه ایشان به بحث جوانان در عرصه های مدیریتی، سیاست گذاری، اقدام و برنامه ریزی در برنامه های گام دوم انقلاب مشهود است.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور افزود: این تحول نسلی را باید پذیرفت و از ظرفیت های آن در چارچوب انقلاب اسلامی استفاده و فضای فراخی برای کنشگری این افراد ایجاد کرد.

 

وی جمهوری اسلامی را از متن مردم دانست و مردم را سرمایه اصلی آن قلمداد کرد.

 

کلانتری بازنگری در سیاست ها و برنامه ها ی فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: علایق و سلیقه های دانشجویان باید پوشش داده شود و آن ها را درگیر حل مسائل و مشکلات کرد و به دانشجویان فرصتی داده شود تا در کارهای جمعی مشارکت کنند.

 

وی افزود: بخش مهمی از برنامه های فرهنگی باید معطوف به استادان، یاوران علمی و دانشجویان شود و همه بتوانند با سیاست های اجرایی دانشگاه همراهی کنند.

 

کلانتری تصریح کرد: متاسفانه دستاوردهای دانشگاه‌ها ضریب رسانه ای پیدا نمی کند ولی یک اتفاق خارج از مدار قانون، چنان ضریب رسانه ای به خود می گیرد و تصاویر نامناسبی از دانشگاه به جهان مخابره می شود که حقیقت ندارد.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور از استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه ها خبر داد و افزود: این مهم به منظور تقویت حضور در فضای مجازی و تعامل با دانشجویان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1235803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha