۴۰ عنوان تولیدات هنری و رسانه ای کنگره میرزا کوچک رونمایی شد

ثقتی با اشاره به رونمایی از ۴۰ عنوان تولیدات هنری و رسانه‌ای کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک در رشت گفت: امسال جامعه هنری ما همزیستی با میرزا را امتحان کرده و با زبان هنر میرزا را به مردم معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا ثقتی عصر امروز ( چهارشنبه، ۹ آذر) در آیین رونمایی از ۴۰ عنوان تولیدات فرهنگی و رسانه ای کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک در تالار مرکزی رشت با اشاره به کمیته هنری این کنگره و تشریح فعالیت‌های آن اظهارکرد: بالغ بر ۴۰ عنوان کار برای این کمیته تعریف شد که با مشارکت و همکاری اهالی فرهنگ و هنر به اهداف پیش بینی شده دست یافتیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افتتاح نمایشگاه خوشنویسی " مشق مجاهدت " متشکل از آثار خوشنویسان برتر استانی و کشوری با محوریت میرزاکوچک را از جمله این برنامه ها اعلام کرد و افزود: فاقد تاریخ تصویری نهضت جنگل بودیم با همت عکاسان و فیلمسازان به صورت تصویر، بازسازی و امروز در قالب نمایشگاهی افتتاح شد.

 

وی با اشاره رونمایی از  تولیدات هنری با محوریت میرزا اظهار کرد: افزون بر ۱۵ فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، موشن گرافی امروز رونمایی می شود.

 

ثقتی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی میرزاکوچک با شرکت ۱۰ استان از سراسر کشور بیان کرد: جشنواره سرود آوای جنگل نیز در نوع خود بی نظیر بود.

 

وی با بیان اینکه امسال جامعه هنری ما همزیستی با میرزا را امتحان کرده و با زبان هنر میرزا را به مردم معرفی کرد گفت: خوشبختانه شاهد ارائه آثار باکیفیت و حرفه‌ای در این کنگره بودیم.

 

گفتنی است، اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک فردا(۱۰ آذر) با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی رشت برگزار می شود‌. 

کد خبر 1236690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha