معرفی اسلام به دانش آموزان غیرمسلمان در مسجد «بلک برن»

یک مسجد محلی در «بلک برن» درهای خود را برای میزبانی از دانش‌آموزان مدرسه «دارون» باز کرده است تا به آنها فرصتی بدهد با اسلام و مسلمانان بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، یک مسجد محلی در «بلک برن» درهای خود را برای میزبانی از دانش‌آموزان مدرسه «دارون» باز کرده است تا به آنها فرصتی بدهد با اسلام و مسلمانان بیشتر آشنا شوند.

خانم آرنون، یکی از معلمان مدرسه که در طرح بازدید از مسجد «مدینه» حضور داشت در این باره به لنکشایر تلگراف گفت: این بازدید برای من روشی شگفت انگیز برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ و دانش اسلامی بود.

 

در نشست صمیمانه ای که هنگام بازدید از مسجد مدینه برگزار شد ،دانش آموزان مدرسه دارون این امکان را پیدا کردند تا هر سوالی درباره اسلام در ذهن خود دارند،بپرسند.

 

«آرنون» در این باره گفت: خاطره خوبی از مسجد در ذهن دانش آموزان ما نقش بست زیرا آنها در این فضای صمیمانه موفق شدند با همسایگان مسلمان خود بیشتر آشنا شوند و مساجد را هم بهتر بشناسند.

 

وی افزود: فضای مسجد از لحظه ورود تا زمانی که از آن خارج شدیم مکان بسیار دلپذیری بود، همه ما مسحور زیبایی نمازخانه ها و آموزش هایی بودیم که در مسجد انجام می شود.

معلم مدرسه دارون همچنین گفت: ما با احساس خوشحالی از این تجربه مسجد را ترک کردیم و من فارغ از اینکه هر کسی چه دینی دارد بازدید از مسجد را توصیه می کنم.

 

مساجد در بریتانیا چندین دهه است که روزهای درهای باز را برای جوامع محلی خود برگزار می کنند.

 

ابتکار ملی «از مسجد من بازدید کن» برای اولین بار در فوریه 2015 با حضور حدود 20 مسجد شکل گرفت.

سال گذشته بیش از 250 مسجد در این طرح که تحت نظارت شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) برگزار شد، شرکت داشتند.

کد خبر 1237173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha