نقش مهم آموزش و پرورش در تبیین آرمان‌های «حاج قاسم»

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر نقش مهم آموزش و پرورش برای تبیین آرمان‌ها و شاخصه‌های شهید «حاج قاسم سلیمانی» تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در اختتامیه مسابقه کتابخوانی «دوای درد حاج قاسم» گفت: تجلیل از شهید امری قرآنی است و معرفی شخصیتی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مستند قرآنی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به این که برای داشتن حاج قاسم‌ها نیاز به تبیین آرمان‌ها و شاخصه‌های شخصیتی حاج قاسم برای نسل امروز و نسل‌های آینده است، افزود: نقش آموزش و پرورش برای تبیین آرمان‌ها و شاخصه‌های حاج قاسم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که برخی به دنبال کم رنگ کردن شاخصه انقلابی گری حاج قاسم هستند، تصریح کرد: شجاعت و نهراسیدن از دشمن و تدبر حاج قاسم از ویژگی‌های تأثیر گذار این فرمانده لشکر اسلام است.

 

فرماندار ویژه کاشان هم در سخنانی بر ضرورت تبیین شخصیت حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان و جوانان تأکید کرد و گفت: یکی از ضرورت‌های امروز، تبیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیتی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

 

دکتر محمد شریف زارعی افزود: شهید سلیمانی پیش از انقلاب و در ۴ دهه گذشته به ویژه در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم امامان معصوم(ع)، تشکیل گروه‌های مقاومت و در مبارزه با دست نشانده‌های استکبار جهانی در منطقه اقدمات بسیاری انجام داد که ناشناخته است و باید به جهانیان شناسانده شود.

 

زارعی برگزاری مسابقات کتابخوانی را یکی از راه‌های تشویق جوانان به مطالعه شخصیت شهید سلیمانی دانست و از نقش مهم نویسندگان کاشانی در انتشار کتاب‌ و برگزاری مسابقات کتابخوانی سراسری با محوریت شخصیت این شهید والا مقام تقدیر کرد.

 

مسابقه کتابخوانی سراسری "دوای درد حاج قاسم" با شرکت حدود ۴  هزار نفر از ۳۱ استان کشور در کاشان برگزار شد.

کد خبر 1238027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha