تشکیل شورای تحول فرهنگی در حوزه فرهنگ جنوب کرمان

بهرام مسلمی مهنی گفت: شورای تحول فرهنگی را در حوزه فرهنگ تشکیل می دهیم، ما به دنبال تامین زیر ساخت های فیزیکی فرهنگ و هنر در جنوب کرمان هستیم.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی، خبر داد و گفت: این نشست با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن گلایه از عدم حضور برخی از نهادها در نشست های شورای فرهنگ عمومی، ابراز کرد: برای ارتقای سطح فرهنگ منطقه باید همه نهادها در این نشست ها حضور داشته باشند چرا که در سایه همگرایی و هم افزایی می توان اتفاقات خوبی برای فرهنگ منطقه رقم زد.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: نبود فضای فیزیکی یکی از اصلی ترین مشکلات این حوزه است که رفع این مشکل، در کنار هم بودن دستگاه ها و نهادهای فرهنگی را می طلبد.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که ایجاد فضای کافی کتابخانه ای نیازمند ظرفیت سازی است، اظهار کرد: کتابخانه ها اعتبار فرهنگی هر شهری هستند و باید به توسعه کتابخانه ها توجه جدی شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان این مطلب که شهرداری در حوزه فرهنگ سراها خوب عمل کرده، عنوان کرد: ما از نهاد عمومی کتابخانه ها جدا نیستیم و در صورت لزوم با آنها همکاری می کنیم.

 

وی با اشاره به این که کتاب در تقویت فرهنگی جامعه تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: تفاهم نامه هایی با نهادهای انقلابی منعقد شده تا بتوانند هر ماه بک رویداد فرهنگی برای جنوب کرمان تعریف کنند.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که موازی کاری ها باید از بدنه فرهنگ جنوب کرمان حذف شوند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم از طریق تعامل با نهادها و دستگاه های فرهنگی، موازی کاری ها حذف شوند و رویدادهای فرهنگی یک جا تعریف شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به تدوین سند تحول جنوب کرمان، تاکید کرد: در تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تمام فرصت ها، تهدیدات، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردیم.

 

وی با تاکید بر این که شورای تحول فرهنگی را در حوزه فرهنگ تشکیل می دهیم، ابراز کرد: ما به دنبال تامین زیر ساخت های فیزیکی فرهنگ و هنر در جنوب کرمان هستیم.

 

مسلمی مهنی در خاتمه از برگزاری یک رویداد فرهنگی بزرگ در جنوب کرمان خبر داد و گفت: به دنبال برپایی نمایشگاه کتاب در منطقه هستیم.

کد خبر 1238333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha