آغاز چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین

چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته های اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در ۲ بخش خواهران و برادران در دانشگاه فرهنگیان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمه های دینی که امروز (شنبه ۱۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز در شهر قزوین که آشنا به شهدایی همچون شهید بابایی، شهید لشکری، شهید حسن پور و شهید رجایی و مرحوم ابوترابی است، این توفیق را داریم در این دیار میزبان شما باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: این محفل به همت دستگاه های مختلف و عزیزان جهادی در شهر قزوین برگزار شده است و از کسانی که این زحمات را کشیدند نظیر شهرداری، شورای شهر، استانداری، فرمانداری، امام جمعه محترم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میراث فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان و سپاه صاحب الامر استان که همه دست به دست هم دادند که این مسابقات برگزار شود تشکر می کنیم.

 

وی عنوان کرد: این مسابقات در بخش نغمات دینی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می شود که  امروز و فردا خواهران در رشته مدیحه سرایی، دعاخوانی و همخوانی قرآن کریم به رقابت می پردازند و فردا بعدازظهر اختتامیه بخش خواهران برگزار شده و در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم مسابقات در بخش برادران برگزار می شود و چهارشنبه ۲۳ آذر اختتامیه این مسابقات را خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: همه این تلاش ها و فعالیت ها و دورهمی ها به نام قرآن عظیم الشان و قرآن کریم برای این است که بگوییم که جامعه مسلمان و معتقد به کلمه الله، در این عصری که شیاطین و مستکبران عالم به دنبال آن هستند پرچم نورانی لااله الاالله را به زیر کشند و کلام حق را خاموش کنند، همیشه پای این کتاب الهی و آرمان های آن که برای هدایت بشر است، ایستاده است و ان شاالله این مجالس باعث رونق این کلام حق در سراسر عالم باشد.

 

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته های اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در ۲ بخش خواهران و برادران از ۱۹ تا ۲۳ آذر ماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می شود.

 

کد خبر 1238678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha