اخلاق یکی از مهمترین مسائل جهان و بشریت است

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اخلاقمداری و جدیت در کسب دانش همراه گفت: اخلاق یکی از مهمترین مسائل امروز جهان و بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز (20 آذر) در دیدار با طلاب حوزه علمیه خاتم الانبیاء با اشاره به اهمیت اخلاق مداری و تلاش در راستای حفظ ارزش های اخلاقی از سوی همگان گفت: یکی از مسائل مهم مسئله اخلاق است که همه افراد به ویژه طلاب علوم دینی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه دین به سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام تقسیم می‌شود، افزود: افراد باید این سه مورد مهم را رعایت و در کار و زندگی خود بکار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان نیز دارای سه مرتبه وجودی است، بیان کرد: این سه مرتبه شامل روح، قلب و عمل می‌شود که میدان عمل بسیار گسترده است از جمله عمل فردی،خانوادگی و اقتصادی.

 

این مقام ارشد استان در ادامه دعای مکارم اخلاق را نمونه ای از دستورات اخلاقی دانست و خاطر نشان کرد: حقیقت انسان در مکارم اخلاق قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ایمان باید ایمان کامل باشد، گفت: انسان با ایمان و با تقوا همواره در مسیر ارزش های دنی و الهی و رضای خدا گام برمی دارد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه باورهای ما نیز باید بالاترین باورها باشد، ادامه داد: کلید کارها نیت است که باید با اخلاص باشد.

 

وی همچنین به شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب علوم دینی وظیفه سنگینی در این راستا دارند و باید با خلاق نیکو و حسنه به دوستی هر چه بیشتر با جوانان پرداخته و آنها را از توطئه های دشمنان آگاه کنند.

 

امام جمعه اراک در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیه الگوی از ولایتمداری، ایمان، اخلاص و ولایتپذیری است و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین سیره و منش فاطمی در جامعه است.

کد خبر 1238919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha