امکانات دولتی در اختیار عموم ورزشکاران لرستانی قرار می گیرد

زیویار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ورزش وتندرستی در جامعه، گفت: امکانات دولتی و بخش خصوصی باهدف توسعه و ترویج فعالیت های ورزشی در اختیار عموم ورزشکاران استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار امروز در آیین تجلیل از قهرمانان ملی استان لرستان، اظهار داشت: توسعه ورزش، بستر تقویت سلامتی و تندرستی در جامعه است.

 

وی با اشاره به توانمندی های استان لرستان در عرصه ورزشی، افزود: استان لرستان با وجود مشکلات، دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف ورزشی است که تقویت این ظرفیت ها در دستور کار قرار دارد.

 

استاندار لرستان با اشاره به نام آوری جوانان لرستانی در عرصه های مختلف ورزشی، ادامه داد: اقدام بزرگ ورزشکاران لرستانی در میادین مختلف برای کسب مدال شایسته تقدیر و حمایت ویژه مسوولان است.

 

وی خاطرنشان کرد: حامد امیری و قاسم نوری زاده ورزشکاران لرستانی در میادین مختلف بین المللی، پرچم و نام ایران و لرستان را با افتخار در میادین جهانی متعدد به اهتزاز درآوردند.

 

زیویار افزود: ورزشکارانی همچون نوری زاده ( قهرمان کوراش) باوجود توانایی برای کسب مدال در مسابقات مختلف جهانی، برابر ورزشکار رژیم اشغالگر قدس حاضر به مسابقه نشد که این اقدام بسیار ارزشمند است.

 

استاندار لرستان ادامه داد: دوران قهرمانی و مدیریتی به سرعت می گذرد و آنچه در این دوره پایدار می ماند منزلت و شخصیت است که امید می رود ورزش لرستان با حمایت بخش های خصوصی و دولتی و تلاش ورزشکاران توانمند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

 

زیویار خاطرنشان کرد: برخی افراد، قهرمانی را به نرخ های ناچیز می فروشند ولی ورزشکارانی که برابر ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس حاضر به مسابقه نمی شوند، نگین های ارزشمندی هستند که نرخ و قیمت ندارند و باید به بهترین شکل ممکن از این قهرمانان حمایت شود.

 

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات ورزش استان برنامه ریزی مدون و بلند مدتی انجام شده است که انتظار می رود با حضور موثر بخش خصوصی، صنایع و واحدهای تولیدی در استان تمامی رشته های ورزشی مورد حمایت قرار گیرند همچنین قهرمانان ملی می‌توانند بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در لرستان انجام دهند تا نسبت به دیار خود ادای دین کرده باشند.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید طبق قانون، درصدی از اعتبارات خود را به امر ورزش اختصاص دهند تا در این زمینه صرف شود.

 

در این آیین از حامد امیری قهرمان پارالمپیک رشته پرتاب وزنه و نیزه، قاسم نوری زاده نایب قهرمان کوراش، امیر محمد بازگیر قهرمان نوجوان ووشو جهان، نگین نظری دارنده مدال برنز آلیش بانوان، زهرا باقری قهرمان کوراش بانوان جهان و مربیان این قهرمانان محمد نقدی سپهوند، سعید القاصی مهر و فرشاد علی‌پناه تجلیل شد.

کد خبر 1240396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha