ارائه روش ها و مدل های الگو‌های خلاقانه در ایجاد همگرایی و تعامل بین مسجد و مدرسه

حجت الاسلام مولوی،گفت: یکی از موضوعاتی که بیشتر باید به آن توجه می‌شود ارائه روش ها و مدل های الگوهای خلاقانه برای ایجاد همگرایی و تعامل بین مسجد، مدرسه و خانه با رویکرد اقامه نماز است.

حجت الاسلام علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در کرمانشاه، گفت: اجلاس سراسری نماز اهمیت بسیاری دارد زیرا هر ساله با پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با مشارکت دستگاه های اجرایی کشور برگزار و پیام های سالانه معظم له به اجلاس بازخوردی از فعالیت های اجرا شده در طول سال در حوزه نماز در سراسر کشور و با نگاهی عمیق بر مبنای آسیب شناسی متقن و با ارایه راهبردی برای فعالیت های دستگاه ها در طول سال بوده و مسیر برنامه ها و فعالیت های مرتبط را راهبری و معین می‌کند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، افزود: با تأکید بر سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است» فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز را با موضوع «نماز ، مدرسه، خانواده و معلمان آینده» منتشر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز ، مدرسه، خانواده و معلمان آینده » شامل موضوعاتی نظیر شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز، نقش مدیران و معلمان در دعوت به نماز، نقش اولیاء در رونق نماز مدارس، راهکارهای حضور فعال روحانیون در نماز مدارس، چگونگی پیوند مدرسه با مسجد، راهکارهای رونق نماز مدارس و چگونگی نقش دانش آموزان در رونق نماز مدارس است.

 

حجت الاسلام مولوی، با بیان اینکه  مخاطبان اصلی ما را دانش آموزان و همه کسانی که با این قشر ارتباط دارند تشکیل می دهد، تصریح کرد: این فراخوان در ۱۷ بخش و با موضوعات نقش معلم در پیوند نماز و مدرسه، ارائه الگو برای جایگاه معلم و رابطه نماز، مدرسه و خانواده، نماز و نقش معلم در تجربه زیسته معلمان و نقش فناوری و فضای مجازی در پیوند معلم، نماز و مدرسه، نقش ساحت زیباشناسی و هنر در تسهیل پیوند نماز با مدرسه و مسجد، پیوند نماز با عناصر برنامه درسی تربیت معلم، نقش بصیرت و تدبر در عمق‌بخشی به پیوند‌های نماز با ارکان مدرسه، معلم، نماز، مدرسه و تربیت اجتماعی و ایده‌های عملی در شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز در مدارس و مساجد اعلام شده است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، اظهار کرد: الگو‌های خلاقانه در ایجاد همگرایی و تعامل بین مسجد، مدرسه و خانه، تجربه حضور روحانی در مساجد و نهاد‌ها و مدارس همجوار و جذب دانش‌اموزان و خانواده آنان به مسجد، الزمات و بایسته‌های ورود مبلغین و روحانیون به مدرسه و شیوه‌های همگرایی متولیان مدرسه و مسجد در جلب تقویت طرح پیوند نماز، خانه و مدرسه و مسجد، الگو‌های موفق هیئت‌های اندیشه‌ورز شورا‌های نماز مدارس، ایده‌ها و الگو‌های موفق رونق نماز مدارس توسط دانش‌آموزان و الگو‌های موفق در پیوند مسجد، مدرسه و خانه از دیگر موضوعاتی است که فراخوان اجلاس ۲۹ به آن اشاره شده است.

 

وی گفتک علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود به دبیرخانه اجلاس می‌توانند در قالب ایده، تجربه و مقاله آثار خود را به آدرس www.noor.namaz.ir ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا ۲۵ دی‌ماه سال‌جاری اعلام و زمان اعلام نتایج داوری آثار اول بهمن‌ماه و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی www.namaz.ir خواهد بود.

 

حجت الاسلام مولوی، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های ۸۶۰۳۷۷۸۰ ــ ۰۲۱ و یا ۸۶۰۳۷۵۰۶ ــ ۰۲۱ با دبیرخانه اجلاس تماس بگیرند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره ۱۰۰۰۰۱۷ و پایگاه اطلاعرسانی ستاد اقامه نماز به آدرس www.namaz.ir اقدام کنند.

کد خبر 1241096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha