داستان های رضوی باید ما را به کشف دنیایی زیبا از زندگی امام رضا(ع) هدایت کند

به گفته ناطق، داستان های رضوی باید ما را به کشف و درک دنیایی زیبا از سلوک و زندگی و دوره امامت امام هشتم هدایت کند اما نباید در همان دوره متوقف شود بلکه درک، کشف و چشیدن آن زیبایی‌ها باید زندگی ما را در حال حاضر هم دگرگون کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ساسان ناطق مدیر در جمع داستان نویسان زنجانی با اشاره به اینکه جشنواره داستان رضوی در دو بخش داستان کوتاه و رمان فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: این جشنواره باید هر چند کوتاه، قدمی مناسب در شناخت، معرفت و جایگاه امامت حضرت رضا(ع) و معنویت در بین مردم داشته باشد.

 

دبیر پانزدهمین جشنواره داستان رضوی ادامه داد: برای رسیدن به هدف بایستی نویسندگان از دریچه نو و بکر به این جایگاه رفیع نگاهی دوباره بیندازند. غیر از این، آثار تولیدی ارزشمند باید به دست علاقمندان و خانواده ها برسد و تاثیرگذار هم باشد؛ آنوقت شاید بگویم به وظیفه ای که بر عهده داشتیم، عمل کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های داستان و رمان این حوزه، گفت: داستانهای رضوی باید ما را به کشف و درک دنیایی زیبا از سلوک و زندگی و دوره امامت امام هشتم هدایت کند اما نباید در همان دوره متوقف شود، بلکه درک، کشف و چشیدن آن زیبایی‌ها باید زندگی ما را در حال حاضر هم دگرگون کند. در واقع زندگی ائمه، مختص و متوقف یک دوره زمانی نیست، بلکه مثل قران در هر عصر و زمانی پیش روی ماست و می تواند برای ما آموزنده و راهگشا باشد.

 

نویسندگان تا ۱۵ اسفند فرصت دارند داستانهای کوتاه خود را حداکثر در ۵۰۰۰ کلمه و طرح رمانهای خود را در ۱۰۰۰ کلمه به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره داستان رضوی ارسال کنند.

 

کد خبر 1241757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha