طرح‌های نیمه تمام بخش تولید در آستارا پایان یابد

کاووسی با بیان‌اینکه آستارا قابلیت‌هایی دارد که بر اساس هریک می توان طرح‌هایی تعریف و اجرا کرد، گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمام مرتبط با بخش تولید در آستارا خاتمه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، شراره کاووسی امروز(یکشنبه، ۴ دی) در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: دولت سیزدهم از زمان آغاز به فعالیت رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان افزود: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار بودجه نیز تاکید به این موضوع دارد.

 

وی از تدوین سند رشد اقتصادی بندر آستارا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد و تصریح‌ کرد: برای تدوین این سند که برای تولید ثروت در آستارا موثمرثمر واقع شود، نیازمند همراهی هستیم.

 

کاووسی با بیان‌اینکه زیرساخت‌هایی همچون آب‌، برق، گاز و راه لازمه پیشرفت است، گفت: برای پیشرفت و تولید ثروت در هر منطقه‌ای باید سرمایه‌گذاری، اشتغال و بهره‌وری افزایش پیدا کند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تاکید بر اینکه برای بزرگتر شدن ۹.۶ درصدی اقتصاد آستارا طرح‌های عمرانی نیمه تمام مرتبط با بخش تولید در این شهرستان خاتمه یابد، ادامه داد: در این راستا پروژه‌هایی که در شهرستان آستارا در اولویت است در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان احصا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در بحث آمایش نقش ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از هاب‌های توسعه تجارت مطرح شده است، گفت: بندر آستارا، بندر انزلی، تالش و رشت می‌توانند در بحث توسعه بازار محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌کنیم یا محصولاتی که از نواحی همجوار می‌توانیم به این نقاط بیاوریم و با ایجاد ارزش افزوده‌ای در آنها صادر کنیم.

 

کاووسی با بیان‌اینکه شهرستان آستارا قابلیت‌ها و تنگناهایی دارد که بر اساس هریک می توان طرح‌هایی تعریف و اجرا کرد، افزود: در این راستا انتظار از مدیران شهرستان این است برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بندر آستارا در بخش‌های صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهارکرد: انتظاری که از مسئولان داریم این است پروژه‌هایی که معرفی می‌کنند، چشمگیرتر باشد.

 

وی در ادامه سهم بهزیستی بندر آستارا از محل تبصره ۱۶ بودجه ۱۱ میلیارد تومان  اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای پرداخت وام‌های خوداشتغالی اختصاص یافته است.

 

کاووسی گفت:  بندر آستارا در جریان دور نخست سفر رئیس جمهور نیز مصوبات قابل توجهی در مقایسه با سایر شهرستان‌ها داشت که با تکمیل طرح‌ها مردم از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 1242176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha