بدرقه سفیران درس آموخته مکتب فاطمی و ثبت مشقِ دفاع از ولایت

رایحه عطرآگین یاد و نام حضرت فاطمه (س) درآیین بدرقه سفیران درس آموخته مکتب فاطمی در آسمان استان البرز جریان یافته است و باور به دفاع از ولایت است که در دفتر مشق مومنان ثبت می شود.

خبرگزاری شبستان – البرز:

 

رایحه عطرآگین نام فاطمه زهرا سلام الله علیها، حال و هوای مردم البرز را که میزبان پیکر مطهر 6 شهید گمنام هستند، دگرگون کرده است. مردم از پیر و جوان آمده اند تا در آیین سوگ سلاله اطهر حضرت زهرا مرضیه(س) اشک بریزند. گروه ها و دسته های سینی زنی و عزاداری آن حضرت در میدان شهداء کرج سه شنبه ۶دی ماه گردهم آمدند.

 

سفیران گمنام دوران دفاع مقدس که به خوبی در مکتب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها درس دفاع از ولایت را آموخته اند نیز در این مهمانی همچون ستارگان روشنی پیام عشق، ایمانی، آزادی، فداکاری و ایثار را سر می دهند.

 

 

البرز غرق در حزن و اندوه سالروز شهادت صدیقه اطهر سلام الله علیها است. دفاع از ولایت را زنی به جهانیان آموخت که تنها 18 سال داشت. دختر پیامبر خدا(ص) پشت در ایستاد تا آن چهل مردی که هیزم آورده بوده اند تا به اجبار امیرالمومنین(ع) را وادار کنند که واقعه غدیر را فراموش کند و دست بیعت بدهد.

 

رایحه عطرآگین یاد و نام حضرت فاطمه (س) درآیین بدرقه سفیران درس آموخته مکتب فاطمی در آسمان استان البرز جریان یافته است و باور به دفاع از ولایت است که در دفتر مشق مومنان ثبت می شود.

 

جوانان و نوجوانان به ویژه کودکانی که هنوز با معنای شهادت آشنا نیستند در میان خیل جمعیت موج می زنند. به ویژه مسجد سیدالشهداء ماهدشت که با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد میزبان پیکر یکی از این شهدای گمنام بود. 

 

برای دفاع از کیان وطن برای دفاع از ولایت برای حفاظت از ارزش ها و آرمان های اسلامی و ایرانی فرزندانی به میدان نبرد رفتند که درس آموخته مکتب فاطمی و علوی بودند. 

 

حجت الاسلام دهقاندار در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: در میان خیل جمعیت فعالان مسجدی، وجود نوجوانان و کودکان دهه نودی شاخص است و این مطلب نشان می دهد که فرهنگ فاطمی ریشه در بطن زندگی مردم دارد. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج تصریح کرد: مسجد بهترین مأمن و مأوایی است که می تواند زمینه رشد نوجوانان و جوانان را در سایه سار مکتب فاطمی فراهم کند. 

 

سردار ابوالفضل سلامی نیز در خصوص تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: پیکر شهدای گمنام با حضور پرشور مردم مومن امروز تشییع شد. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز افزود: پیکر یکی از شهداء در باشگاه میلاد شهرداری کرج، یکی دیگر در مرکز فنی حرفه ای شهید رهبر از شهدای رسانه، یک شهید گمنام در پارک مهر کیانمهر کرج و شهید دیگر در پادگان آموزشی چمران فراجا تدفین می شود. 

 

آری خداوند اراده کرده است تا آنانی را که دل در گرو مهر او داده اند، گمنام و بی نام برای خود قرار دهد و این اوج مهر و عشق دلدادگی است که خداوند بندگان خوبش را به مهر می خرد. 

 

 

 

کد خبر 1242514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha